نایب رئیس شورای ملی زعفران از افزایش 35 درصدی صادرات طلای سرخ در 6 ماهه اول سال جاری در پی حذف موانع صادراتی خبر داد.
کد خبر: ۷۲۱۶۷۳
افزایش 35 درصدی صادرات طلای سرخ در پی حذف موانع صادراتی

غلامرضا میری با بیان اینکه روند صادرات زغفران تاکنون به خوبی پیش رفته است، اظهار کرد: صادرات طلای سرخ طی 6 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است و ما امیدواریم این روند طی 6 ماهه دوم امسال نیز ادامه داشته باشد.

وی، مهمترین علت رشد 35 درصدی صادرات را حذف موانع صادراتی عنوان کرد و افزود: قیمت زعفران طی دو - سه ماه اخیر نوسان زیادی نداشته و از ثبات نسبی برخودار بوده است که شاید این امر نیز بر افزایش صادرات بی تاثیر نبوده باشد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه از الان نمی شود میزان تولید زعفران را پیش بینی و برای آن عدد و رقم تعیین کرد، اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت زعفران رو به افزایش است و طی 5، 6 سال اخیر کشاورزان در 18 استان کشور به شکل گسترده به کشت این محصول مشغول هستند، ضمن آنکه قیمت مناسب زعفران سبب شده کشاورزان به تولید آن و رسیدگی بیشتر به مزارع خود ترغیب شوند.

میری، حمایت و کمک رسانی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی به تولیدکنندگان طلای سرخ را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نگاه های ویژه به همراه دیگر دلایلی که به آنها اشاره شد، سبب افزایش تولید می شود. در همین حال، درست است که ما با خشکسالی رو برو هستیم اما موارد ذکر شده باعث می‌شود حتی اگر تولید رشد نداشته باشد با کاهش نیز همراه نباشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها