شاکیان ​هنگام دریافت خسارت متوجه جعلی بودن بیمه‌نامه​ها می‌شدند

دستگیری 13 عضو باند جعل بیمه‌نامه

13 عضو باند جعل بیمه نامه‌های شخص ثالث که از مردم کلاهبرداری می‌کردند، از سوی پلیس تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۲۱۵۳۷

به گزارش پلیس آگاهی تهران، رسیدگی به این پرونده از روز‌های پایانی سال گذشته با شکایت مردی در کلانتری 128 تهران نو در دستور کار پلیس قرار گرفت.

شاکی گفت: چندی پیش تصادف کردم و وقتی برای دریافت هزینه خسارت به دفتر بیمه رفتم متوجه شدم بیمه‌نامه‌ام جعلی است.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 14 تهران، تحقیقات در دستور کار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

با تحقیق از شاکی مشخص شد وی در یک دفتر بیمه در خیابان دماوند تهران خودروی خود را بیمه کرده و وقتی برای بررسی موضوع به دفتر بیمه مراجعه کرده، این محل تخلیه شده بود.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم آغاز شده بود، ماموران اطلاع یافتند زن و مرد جوانی با همراه داشتن اسناد و مدارک شناسایی چند دستگاه خودرو به نمایندگی بیمه رفته و با ارائه اسناد و مدارک شناسایی واقعی خودروها، اقدام به ارائه سوابق دروغین در رابطه با مدت زمان تخفیف بیمه برای خودروها کرده و به شیوه‌ای متقلبانه اقدام به دریافت بیمه‌نامه شخص ثالث کرده و متواری شده‌اند.

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران صاحبان خودروهایی را که برایشان بیمه‌نامه صادر شده بود به پلیس آگاهی احضار کردند.

آنها عنوان کردند: افرادی به آنها مراجعه کرده و مدعی شده‌اند با وجود داشتن جریمه ناشی از دیرکرد در زمان تمدید و نداشتن سابقه تخفیف در بیمه‌نامه خودرو قادر هستند، بیمه‌نامه‌های شخص ثالث جدیدی برای صاحبان خودروها تهیه کنند که مجبور به پرداخت جریمه نشوند. همچنین سابقه تخفیف چند ساله استفاده نکردن از بیمه نیز در سابقه بیمه آنها اضافه می‌شود.

با افزایش شکایت‌ها، تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری متهمان و همدستان آنها ادامه یافت و سرانجام ماموران ردپای ده مرد و سه زن را در این ارتباط به دست آورده و پاتوق‌های متهمان را زیرنظر گرفته و آنها را یکی پس از دیگری دستگیر کردند. متهمان در تحقیقات به کلاهبرداری‌های سریالی‌ اعتراف کردند.

با انجام تحقیقات مشخص شد، اعضای این گروه با حضور در دفاتر بیمه و جلب اعتماد نمایندگی‌های دفاتر بیمه، اقدام به ارائه اطلاعات دروغین در رابطه با سوابق بیمه خودروها کرده و با این شگرد بیمه‌نامه‌های جدید را گرفته‌اند و نمایندگی بیمه‌ها پس از بررسی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی این افراد متوجه جعلی بودن اطلاعات شده و به همین علت در زمان وقوع حادثه و مراجعه‌دارندگان بیمه برای دریافت خدمات، هیچ‌گونه خدماتی به آنها ارائه نشده است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به تعدد جرایم ارتکابی از سوی متهمان پرونده و برای پیشگیری از ایجاد هرگونه مشکل در روند ارائه خدمات از سوی سازمان‌های بیمه برای دارندگان این بیمه‌نامه‌ها، به دارندگان بیمه‌نامه‌های شخص ثالث که به این شیوه اقدام به دریافت بیمه‌نامه‌های جدید کرده‌اند هشدار داده می‌شود با مراجعه به دفاتر بیمه نسبت به دریافت بیمه‌نامه‌های دارای اعتبار اقدام کنند.

با صدور قرار قانونی برای اعضای این باند، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها