متهم با این شیوه چند میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است

مرد شیاد با گرو گذاشتن خانه‌های مردم وام می‌گرفت

مردی که با جعل عنوان کارخانه‌دار‌های معروف، مردم را به بهانه سرمایه‌گذاری فریب داده و با سپردن خانه‌های آنها به بانک و دریافت وام متواری شده بود، همراه سه عضو خانواده‌اش دستگیر شد.
کد خبر: ۷۲۱۰۸۸

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی به جام‌جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایتی عنوان کرد با مردی آشنا شدم که خود را کارخانه‌دار معرفی کرد و از من خواست با هم در زمینه تولید شراکت کنیم و قرار شد سند خانه‌ام را در اختیارش قرار دهم تا با سند ملکی من وام بگیرد و بخشی از پول وام را به من بدهد و بقیه را نیز به عنوان سرمایه‌گذاری در گسترش شرکت استفاده کند و ماهانه پولی بابت سود آن به من بپردازد، اما با گذشت چند ماه او با گرفتن وام ناپدید شد و در تحقیقات متوجه شدم او کارخانه‌دار نبوده و بانک قصد دارد خانه‌ام را مصادره کند.

دستگیری خانواده کلاهبردار

سرهنگ حسین بیدمشکی افزود: با تشکیل پرونده و با دستور قضایی تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا این که هویت واقعی متهم فراری به دست آمد و معلوم شد او همراه یک مرد و دو زن از اعضای خانواده‌اش، یک دفتر کار جدید راه‌اندازی کرده و قصد کلاهبرداری‌های دیگر را دارد.

با به دست آمدن این سرنخ ماموران با هماهنگی قضایی به مخفیگاه وی اعزام شدند و دو روز پیش متهم را همراه سه عضو خانواده‌اش دستگیر کردند.

وی یادآور شد: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی به همدستی با یکدیگر در این کلاهبرداری‌ها اعتراف کردند. مرد میانسال در اظهاراتش گفت، عنوان سه کارخانه‌دار معروف را جعل کردم و در پی ارتباط با مردم و جلب اعتماد، آنها را به بهانه مشارکت در سرمایه‌گذاری فریب داده و با سپردن اسناد ملکی آنها در بانک‌های دولتی و صندوق‌های قرض‌الحسنه به نام آنها دو میلیارد و 503 میلیون تومان وام گرفته و متواری شدم.

بیدمشکی خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهم، همدستانش نیز بازجویی شدند و به همدستی با او در کلاهبرداری‌ها اعتراف کردند. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها