سخنگوی دولت گفت: رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک برنامه‌ای برای دیدار با اوباما ندارد.
کد خبر: ۷۲۰۸۰۴
رئیس‌جمهور برنامه‌ای برای دیدار با اوباما ندارد

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز چهارشنبه خود با خبرنگاران در خصوص دیدارهای رئیس جمهور در سفر به نیویورک گفت: در ارتباط با برنامه‌های رئیس جمهور علاوه بر دو سخنرانی اصلی و اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ایشان با 12 تن از سران بلندپایه کشورهای جهان ملاقات دارند. این دیدارها شامل ملاقات با نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور ترکیه، رئیس جمهور فرانسه، اتریش و دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد و همچنین ملاقات با نخست وزیر انگلیس، رئیس جمهور عراق، ونزوئلا و دیدار با نخست وزیر گرجستان و لبنان است که این دیدارها غیر از ملاقات با بنیانگذار و مدیر اجلاس جهانی داووس است.

وی افزود: این برنامه‌ها برای ملاقات‌های رئیس جمهور تنظیم شده و البته ملاقات با اوباما رئیس جمهور آمریکا در برنامه تنظیمی رئیس‌جمهور نیست.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه پرداخت یارانه به بخش تولید اظهار داشت: پرداخت یارانه به بخش تولید در جلسه گذشته هیئت وزیران مصوب شد که 5 هزار و 727 میلیارد تومان به عنوان یارانه تولید به صورت پرداخت مابه‌التفاوت سود تعیین شده بانک مرکزی با نرخ ترجیحی در اختیار تولید قرار خواهد گرفت.

نوبخت ادامه داد: ریز این مبلغ برای اشتغال و افزایش تولید 1200 میلیارد تومان برای وزارت صنایع و برای حفظ اشتغال در کشاورزی 100 میلیارد به وزارت جهاد کشاورزی، 1621 میلیارد برای حمایت از واحدهای تولید برق، 500 میلیارد تومان به وزارت نفت و نیرو برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، 450 میلیارد تومان به وزارت راه برای حمل و نقل، 750 میلیارد تومان به وزارت کشور برای نوسازی ناوگان شهری و ریلی درون‌شهری، 700 میلیارد تومان به وزارت صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برای رقابت‌پذیری فناوری‌های غیرنفتی پرداخت خواهد شد و این آنالیز مبلغ 5 هزار و 727 میلیارد تومان به عنوان یارانه بخش تولید است که اخیرا هیئت وزیران مصوب نمود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی برای اینکه تسهیلات ارائه شود به مبلغ 140 هزار میلیارد اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم که این کار که در سنوات گذشته مغفول واقع شده به صورت کامل اجرا و عملیاتی شود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: موضوع بعدی ابلاغ بخشنامه لایحه بودجه 94 است که این بخشنامه ابلاغ شد و دستگاه‌ها یک ماه وقت دارند تا بودجه را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت رئیس جمهور ارسال کنند.

نوبخت تاکید کرد: این یک ماه وقت که وقت نسبتا زیادی است برای این تعیین شده که بر اساس عملکرد و قیمت تمام شده بودجه را تقدیم کنیم.

وی افزود: روش بودجه‌ریزی عملیاتی و طبق عملکردها و تقدیم به وقت لایحه از آثار بودجه ریزی 94 است که همزمان دو کار موازی به صورت تمام وقت با معاونت برنامه‌ریزی در سازمان برنامه‌ریزی در حال انجام است. نخست بودجه ریزی عملیاتی برای اینکه بودجه به وقت تقدیم شود و دوم تهیه و تنظیم به هنگام برنامه ششم است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امیداریم در راستای خروج از رکود قدم‌های خوبی برداریم و با برنامه‌هایی که در عرضه و تولید داریم با آثار عملیاتی مواجه شویم.

نوبخت در پاسخ به خبرنگاران با تاکید بر ورود دولت به طرح‌های عمرانی، اظهار داشت: برای نخستین بار است که دولت مستقیم در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی که من به صورت هفتگی به استان‌های کشور دارم، آثار رضایت در مدیران اجرایی و پیمانکاران طرح‌های عمرانی که در حال انجام پروژه‌های عمرانی هستند، مشهود است.

سخنگوی دولت با اشاره به فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در معاونت نظارت و برنامه‌ریزی رئیس جمهور، تصریح کرد: دولت در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نوعی مدیریت تخصیص را در پیش گرفته که بر این اساس در سال جاری تا کمتر از شش ماه آینده شاهد بهره‌برداری از تعدادزیادی از طرح‌های نیمه تمام هستید.

نوبخت با اشاره به رای دادگاه اروپایی در مورد بانک مرکزی جمهوی اسلامی، تاکید کرد: رای دادگاه اروپایی در مورد بانک مرکزی جمهوی اسلامی محصول یک تصادف نیست و غیرقانونی بودن تحریم‌ها در نهایت خود را این‌گونه نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت در خصوص نظر مجلس در مورد لایحه مالیات بر مسکن، گفت: در مورد نظر مجلس در مورد لایحه مالیات بر مسکن باید بگویم که لایحه ما این ترتیب نیست که اگر جزیی از این لایحه تصویب نشود. ما کلیت موضوع را کان لم یکن تلقی کنیم، بلکه دولت از مابقی ظرفیت‌های آن استفاده می کند.

وی با اشاره به تشکیل سازمان مدیریت، گفت: این سازمان از ابتدا تشکیل شده و از زمانی که رئیس‌جمهور محترم این وظیفه را بر عهده من گذاشتند فعالیت ما ادامه دارد، اما اگر نظر شما بر این است که این تابلو عوض شود این کار انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت در مورد افزایش شهریه دانشگاه آزاد، گفت: دانشگاه آزاد دانشگاهی غیردولتی است، اما وزارت علوم بر روندها نظارت دارد، اما در عین حال اعداد و ارقام این دانشگاه از سوی مسئولان دانشگاه آزاد تعیین می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه در مورد تخصیص اعتبار به فعالیت‌های قرآنی در حال حاضر حضور ذهن ندارم، گفت: در مورد اینکه آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران به هنگام نیست و بعضا غیر دقیق است باید بگویم، این اظهارات قابل تامل است چرا که لگر بخواهم میان مرکز آمار ایران و بانک مرکزی مقایسه کنم، آمار مرکز آمار ایران به هنگام تر است.

سخنگوی دولت افزود: در هر ماه اول گزارش مرکز آمار ایران در رابطه با ترخ تورم اعلام می شود و سپس بانک مرکزی آمار خود را اعلام می کند. و غیر دقیق بودن این امار مربوط به زمانی است که ما در اخذ آمار عجله به خرج دهیم.

وی ادامه داد: تمام کشورهای در حال توسعه که با ما در رقابت هستند مانند ترکیه ، همگی برنامه توسعه و سند چشم انداز دارند و بر اساس برنامه میان مدت عمل می کنند، اینکه بدون برنامه کشور را اداره کنیم یک نظر غیرعلمی است.

سخنگوی دولت بیان داشت: اگر فکر کنیم برنامه اقتصادی صرفا محدود به دو شاخص اقتصادی است این توسعه محسوب نمی شود، ما باید فرهنگ را هم در توسعه در نظر بگیریم،نوع نگاه ما به توسعه متفاوت از رشد اقتصادی صرف است و ما آن را نحدود به رشد اقتصادی نمی دانیم و بی تردید اگر در آن فرهنگ و عدالت اجتماعی لحاظ نشود توسعه دچار کمبود خواهد بود. توسعه باید همه جانبه و با زیربنای فرهنگی باشد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها