150میلیون تومان اعتبار برای نابودی موش‌های نجف‌آباد

فرماندار فیروزه استان خراسان رضوی گفت: 150 میلیون تومان اعتبار برای از بین بردن موش‌های روستای نجف‌آباد اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۲۰۰۲۶
150میلیون تومان اعتبار برای نابودی موش‌های نجف‌آباد

محمدرضا حاجی‌زاده افزود: 150 میلیون تومان اعتبار از سوی معاونت توسعه مناطق محروم روستایی به روستای نجف‌آباد اختصاص یافت و بناست برای جمع‌آوری بخش قدیمی روستا هزینه شود.

وی با اشاره به این‌که بحث استحکام ساخت و سازهای جدید به منظور وارد نشدن موش‌ها پیگیری خواهد شد، گفت: مبارزه بیولوژیکی و شیمیایی نیزعلاوه بر مبارزه الکتریکی انجام خواهد شد تا مشکل موش‌ها ریشه‌کن شود.

وی افزود: این کمک‌ها مانند یک مُسکن کمی خاطر مردم روستا را آرام می‌کند زیرا برای حل کامل مشکل موش‌ها بیش از اینها به کمک و مساعدت نیاز است تا بتوان به طور کامل بافت قدیمی روستا را جمع‌آوری کنیم و به مردم خسارت دیده نیز کمک کرد و هم در ساخت و سازهای جدید طوری عمل شود که موش‌ها نتوانند به داخل منازل ورود یابند.

حاجی‌زاده بیان کرد: تاکنون هیچ کمک و هزینه‌ای برای روستا داده نشده بود، اما با این حال تا چند وقت قبل، شهرستان توانسته بود تا 70 درصد موش‌ها را از بین ببرد، ولی مجدد این مشکل بروز کرد چون موش‌ها زاد و ولد زیادی داشتند.

مردم روستای نجف‌آباد مدت‌هاست با موش‌هایی که به خانه‌ها و انبار آذوقه‌شان حمله کرده‌اند، دست و پنجه نرم می‌کنند، این موش‌ها علاوه بر مشکلات مختلفی که برای روستاییان به وجود آورده‌اند خسارتی به خانه و همچنین آذوقه مردم زده‌اند. حتی چاه‌های فاضلاب از دست این موش‌ها در امان نمانده‌ و این روستا از مشکلات بهداشتی ناشی از این مشکل رنج می‌برد.‌(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها