پسری مجرد و ۳۸ ساله‌ام. مجرد بودنم قصه درازی دارد که بماند، اما دخترانی که بستگانم برای ازدواج معرفی می‌کنند ۳۴ تا ۳۶ ساله هستند و بنده فوق العاده با چنین ازدواج‌هایی مخالفم.
کد خبر: ۷۱۹۹۲۴
برای بچه‌دارشدن، دنبال همسری کم‌سن‌وسال می‌گردم

جام جم سرا: واقعیت این است که ازدواج نکردن شما تا به این سن به هر دلیلی که باشد به ایجاد یک سری محدودیت‌ها در انتخاب همسر منجر می‌شود که یکی از این محدودیت‌ها‌‌ همان است که اشاره کردید: «لطمه خوردن به تعداد و سلامت فرزندان». با این حال در صورتی که مایل به ازدواج با خانمی با تفاوت سنی کم باشید توصیه من به شما این است که:

شرایط خود را بپذیرید

مسئولیت مجرد بودنتان تا به این سن را به عهده بگیرید. مسلم است که دلیل آن هر چه باشد شما به سهم خودتان درباره آن مسئولید پس لازم است در درجه اول بپذیرید که گزینه‌های انتخاب همسر برای یک آقای ۳۸ ساله نسبت به سنین پایین‌تر ممکن است محدود‌تر باشد که البته این امر درباره خانم‌ها بسیار بیشتر صدق می‌کند و محدودیت‌ها برای خانم‌ها بیشتر است، ولی به هر حال برای آقایان هم وجود دارد.
اگر مهم‌ترین ملاک ازدواجتان فرزنددار شدن است و این امر را بر سایر مسائل ترجیح می‌دهید لازم است بستگانتان را در جریان اولویت‌های شخصی خود قرار دهید تا افرادی را که برای ازدواج پیشنهاد می‌کنند از نظر سنی همخوانی بیشتری با اولویت‌های شما داشته باشند.

مشکلات تفاوت سنی زیاد زوجین

این نکته را هم مد نظر داشته باشید به میزانی که اختلاف سنی شما با همسرتان بیشتر شود انتظارات او از شما و به تبع شما ازاو متفاوت خواهد بود. بحث انتظارات زوجین از یکدیگر یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در ازدواج آن هاست که اگر از ابتدا مورد توجه قرار نگیرد می‌تواند زمینه ناسازگاری در زندگی مشترکشان را فراهم سازد. انتظارات لازم است به روشنی قبل از ازدواج عنوان شوند و طرفین با آگاهی کامل درباره این انتظارات وارد زندگی مشترک خود شوند. قبلاً درباره مشکلات ازدواج وقتی که زوجین اختلاف سنی زیادی با یکدیگر داشته باشند، مطالبی ارائه شده است، با این حال انتخابتان هر فرد و با هر خصوصیاتی که باشد پیشنهاد من به شما بهره‌مندی از مشاوره تخصصی پیش از ازدواج است، چرا که هر دو نفرتان قادر خواهید بود با دید بازتری به مسائل زندگی به زندگی مشترک قدم بگذارید و با دستی پر از مهارت‌های زندگی آموخته شده، زندگی مشترکتان را آغاز کنید. (پریسا غفوریان - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی بالینی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۸
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
چه خوش اشتها!!!!!!!!!!!!
غلامشیر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
اگر یه دختر خوب و كم سن وسال برای همسر سوم شدن سراغ دارید برای بنده هم اطلاع دهید با شرایط زندگی عالی
مژگان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
این شرط خوبی برای ازدواج نیست . اگه دیگران هم برای شما این جور شرط ها رو بذارن خوبه ؟
مهندسی پزشكی
Germany
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
به خدا به والله خیلی خیلی زندگی مجردی بهتر از متاهلیه . من خودم قبل از خدمت خیلی شوق و ذوق ازدواج داشتم . وقتی خدمتم افتاد تو كلانتری فهمیدم عجب اشتباه بزرگی داشتم مرتكب می شدم . هیچی مجردی نمیشه .
ماسلی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
كسی كه اینقدر عاشق بچه است تو این سن باید نوه داشته باشد . ضمنا محل ما یك عروس 34 ساله بود كه تا 40 سالگی 3 تا بچه آورد البته شوهرش اینقدر سن دار نبود
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
كجاش منطقیه مگه خانم 35 ساله نمیتونه باردار شه مادربزرگهای ما كه علم اینچنین پیشرفت نكرده بود و به بهداشت اهمیت نمیدادن تا 50سالگی باردار شدن در ثانی از كجا معلوم كه خودت توان باروری نداشته باشی و اسپرم مشكل نداشته باشن .یك ذره بشین خوب تفكر كن
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
اتفاقا حرفشون كاملا غیرمنطقیه
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
من مخالفم چون موضوع زناشویی فقط بچه دار شدن نیست تفاهم فكری و فرهنگی ارزش بیشتری در روابط زناشویی دارد
اژدر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
بگرد ایشالا پیدا میشه چیزی كه زیاده دختر
:-)
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
تا حالا كه مجرد بودی ، مگه چند سال دیگه زنده ای؟ بقیه این زندگی رو هم مجرد باش داداش.
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
اگر عقلت كامل بود الان ازدواج كرده بودی
كاشان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
اختلاف سنی 3تا 7 سال مناسب است بیشتر باشد ممكن است تفاهم كمتر باشد
مریم
United States
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
جام جم عزیز لطفا نظر منو نمایش بده
مراتی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
شما به این سبك می گویید زندگی كردن
وسواسه جانم
یه مشاور ببیندت بهتره
حشمت
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
تا سن 38 سالگی داشته صفا میكرده حالا دیگه خسته شده یادش افتاده ازدواج كنه انتظار داره یه دختر 14 ساله بهش تقدیم كنند . حالا هم غصه نخور میدیم یكی برات درست كنند بیست سال دیگه كه 20 ساله شد شما تازه یه جوونه 58 ساله هستی میدیمش بهتون . 20 سالش باشه كه پیر نیست ؟!!!!!!! تعارف نكن بگو هر سنی خواستی تقدیم كنیم .
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
دختر كم سن و سال چرا بیاد زن مرد 38 ساله بشه!
سارا صفا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
۰
۰
ـــ سن فقط یه عدده ، اعداد زیاد اهمیتی ندارن؛ مهم كیفیته نه كمیت ـــ
رهگذر
-
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
سلام
مقاله اتون به هیچ عنوان جنبه ی كارشناسی درستی نداره و علمی نیست؛ براساس آخرین گزارش ها زنان تا سن 50 سالگی هم می تونند فرزندان سالم، زیبا و شاداب به دنیا بیاورند بدون هیچ گونه خطری این مقاله برای حداقل 30 سال گذشته هست....برای همین استناد می دم به صحبت های دكتر افروز كه ایشون رئیس نظام روانشناسی ایران در گذشته، رئیس پژوهشكده خانواده و دكترای تخصصی و اتفاقا محقق برتر در زمینه بیماری های منگولیسم و...هستند دقیقا این صحبت رو كردند؛
افرادی كه می گویند در ازدواج سن دختر باید كمتر از سن پسر باشد دچار عقب ماندگی فرهنگی و علمی هستند هر چند اگر سن دختر كمتر یا هم سن پسر باشد اشكال ندارد ولی اگر دختر بزرگتر باشد چون پختگی بیشتری دارد طلاق نیز كمتر روی می دهد.
افروز با بیان اینكه تفاوت سن شناسنامه ای ملاك نیست افزود: سن حقیقی افراد با سن شناسنامه ای آنها فرق دارد و با مجموع سن شناسنامه ای، سن ساختار كروموزومی، زیستی و سن نشاط معنوی و روانی افراد سن حقیقی به دست می آید.
وی همچنین سخنانی را كه می گوید فرزند آوری بعد از 36 سالگی باعث معلولیت نوزاد می شود نادرست دانست.
استاد ممتاز دانشگاه تهران ضمن تأكید بر اهمیت و اصالت ازدواج و فرزندآوری در دوره جوانی، با ارائه نتایج پژوهش‌های سال­های اخیر در چندین كشور گفت: حقیقت این است كه ازدواج خانم‌ها بعد از 35 و 40 سالگی نیز به پدیده‌ای كاملاً طبیعی تبدیل شده است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها