مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از اختصاص دو میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه مرزی آستارا چای استان خبرداد.
کد خبر: ۷۱۷۰۵۷
2 میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه آستارا چای

سیف‌الله آقابیگی افزود: رودخانه مرزی آستاراچای هرساله بر اثر بارش‌های فصلی دچار طغیان شده و خسارات فراوانی در منطقه به بار می‌آورد. به همین علت در هشت بازه 7000 متر تاکنون دیواره حفاظتی ایجاد شده است که 1500 متر دیواره بتونی وزنی و بقیه داک خاکی با پوشش سنگی است.

وی هدف از ساماندهی این رودخانه را ایجاد اطمینان بیشتر برای مرزنشینان و تثبیت دیواره آن اعلام کرد.

وی همچنین گفت: لایروبی انهار و کانال‌های کشاورزی، لازمه دستیابی بموقع و کافی آب به اراضی کشاورزی است. یکی از اقداماتی که امسال باعث شد به‌رغم کاهش جدی آب، فصل بسیار موفقی در بخش کشاورزی داشته باشیم لایروبی 1830 کیلومتر انهار و کانال‌های انتقال آب زراعی بود.

وی همچنین با بیان این‌که سد پلرود رودسر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اذعان کرد: اکنون ده میلیارد تومان اوراق مشارکت برای ساخت این سد مصوب و جذب شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: با جذب منابع جدید سد پلرود در سال 1395 آبگیری و موجب ایجاد تحولات اساسی در منطقه شرق گیلان می‌شود.

آقابیگی با بیان این‌که وضعیت آب در کشور نیازمند یک نگاه جدید است، گفت: با تغییرات اقلیمی میزان بارندگی، آورد رودخانه‌ها و تغذیه سفرهای زیر زمینی با کاهش جدی مواجه است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها