شبکه‌های مختلف تلویزیون از روز شنبه به شکل ویژه به موضوع جنگ تحمیلی می‌پردازند

دفاع مقدس به روایت برنامه‌های تلویزیون

پشت صحنه سریال‌های دفاع مقدس در شبکه مستند

مجموعه مستند پشت خاکریز که پشت صحنه و خاطرات تولید برترین مجموعه‌های تلویزیونی دفاع مقدس را به تصویر کشیده، در هفته دفاع مقدس از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۷۱۵

برنامه پشت خاکریز به کارگردانی محمد هوشمند تولید شده و پشت صحنه سریال‌های رقص پرواز، خاک سرخ، شوق پرواز، شب هزار و یکم، قفسی برای پرواز، اخراجی‌ها 1، نابرده رنج، لیلی با من است، خوش رکاب و سفر به چزابه را نمایش می‌دهد.

محمد هوشمند درباره این مجموعه مستند گفت: پس از موفقیت مجموعه پشت ماه که به پشت صحنه سریال‌های ماه مبارک رمضان اختصاص داشت، این‌بار سراغ ده مجموعه ماندگار دفاع مقدس رفته‌ایم و در گفت‌و‌گو با بازیگران و عوامل سازنده این سریال‌ها و پخش تصاویری از پشت صحنه این مجموعه‌ها، خاطرات آنها را زنده کرده‌ایم.

به گفته هوشمند تاکنون ابراهیم حاتمی‌کیا، سیدشهاب حسینی، فرهاد اصلانی، منوچهر محمدی، مسعود کرامتی، عاطفه رضوی، مهشید افشارزاده، نفیسه روشن و اردلان شجاع‌کاوه در برنامه پشت خاکریز خاطرات خود را بازگو کرده‌اند.

تصویربرداری پشت خاکریز همچنان ادامه دارد. این مجموعه در ده قسمت تولید می‌شود و در هفته دفاع مقدس به نمایش در‌می‌آید.

همچنین ویژه‌برنامه جشنواره فیلم و عکس همراه تهران که رویدادها و آثار دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران را به نمایش می‌گذارد، هر شب از شبکه مستند پخش می‌شود.این برنامه در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود و فیلمسازی و عکاسی با موبایل را برای علاقه‌مندان این ابزار آموزش می‌دهد. گزارش، آموزش و تحلیل اثر نیز از دیگر بخش‌های این برنامه است.

گفتنی است دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از بیست و یکم شهریور ماه آغاز شده و بیست و هشتم شهریور ماه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به پایان می‌رسد.

مستند «پاهایم قلقلک را دوست دارند» به کارگردانی سیدمحمد میرکانی با روایتی متفاوت از زندگی جانبازان قطع نخاعی، امشب ساعت 23 در برنامه شب‌های مستند پخش و با حضور سعید قطبی‌زاده و یاشار نورایی نقد و بررسی می‌شود.

این مستند حاصل پژوهشی یکساله در یکی از آسایشگاه‌های جانبازان قطع نخاعی کشور است. در این مستند زندگی جانبازان قطع نخاعی به‌تصویر کشیده شده است و نشان می‌دهد این جانبازان با شور و عشقی که به زندگی دارند، به فعالیت‌هایی مانند پرورش ماهی، تیراندازی و آهنگری در آسایشگاه مشغول هستند.در «پاهایم قلقلک را دوست دارند» مریم‌السادات عطری، فرزین نیک‌اندیش و سیدمحمد میرکانی به‌عنوان محقق، محمد نداف تصویربردار، حبیب‌الله محمددوست و ارژنگ شاهرخ‌شاهی به‌عنوان صدا‌بردار همکاری داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها