جانشین پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

پیشنهاد افزایش 50 تا 100درصدی جرایم رانندگی

1000 میلیارد تومان؛جریمه سالانه رانندگان متخلف

‌رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از جمع‌آوری سالانه هزار میلیارد تومان جرایم رانندگی در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال آینده رشد 40 درصدی داشته باشد.
کد خبر: ۷۱۶۳۱۵

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری درآمد ناشی از جرایم رانندگی را منبع اصلی نیروی انتظامی برای تامین نیاز مراکز، کمک به استان‌های کمتر برخوردار، اصلاح وضع جاده‌ها به‌ویژه نقاط حادثه‌خیز، فرهنگ‌سازی و آموزش در جامعه دانست.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته بیش از 1100 میلیارد تومان از محل جمع‌آوری جرایم رانندگی به خزانه واریز شد، اظهار کرد: درآمد ناشی از جرایم رانندگی منبع دائم و بسیار کلان برای کشور است، در برخی موارد درآمد سالانه جرایم راهنمایی و رانندگی از بودجه سالانه کشور نیز بیشتر می‌شود.

به گفته وی، این منبع درآمد در راستای توسعه سیستم هوشمند جاده‌ای در استان‌های کمتر برخوردار همچون چهارمحال و بختیاری که در یک اقلیم بسیار خاص و حساس قرار گرفته‌اند، استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به نقاط فراوان حادثه‌خیز در این استان همچون محور لردگان، خوزستان، ایذه اشاره و بر لزوم آشکارسازی و برطرف‌کردن نقاط حادثه‌خیز این منطقه تاکید و بیان کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوط باید تمام امکانات و تجهیزات خود را برای رفع نقاط حادثه‌خیز در این منطقه به کار گیرند، چون تاکنون تلفات و خسارت‌های جانی و مالی بسیار زیادی را به کشور تحمیل کرده‌ است.

نحوه بازپرداخت قبوض جرائم گردش به راست

وی درباره رانندگانی که فیش جریمه خود با عنوان گردش به راست را به بانک‌های عامل پرداخت کرده‌اند، ابراز کرد: این مبالغ به حساب خزانه دولت واریز شده و در اختیار پلیس نیست، اما شیوه بازپرداخت مبلغ مورد نظر به رانندگان در گروه‌های کارشناسی درحال بررسی است و بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مومنی اظهار کرد: حق عبور و مرور، پشت چراغ قرمز تقاطع‌ها که فاقد تابلوی گردش به راست آزاد است، با عابر پیاده بوده و عبور از این منطقه تخلف محسوب می‌شود.وی به ناکافی بودن اطلاع‌رسانی دراین باره به رانندگان اشاره و بیان کرد: تمامی قبوض جریمه صادر شده با کد «گردش به راست» تا اول آبان از بخشودگی پلیس برخوردار شده و جرایم نیز ماهیت ارشادی دارد.

رئیس پلیس راهور کشور درباره سرفصل‌های هزینه درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی تصریح کرد: این اعتبارات پس از واریز به خزانه دولت، 60 درصد مبلغ جرایم درون‌شهری به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و استانداری‌ها، 60 درصد جرایم برون شهری به حساب وزارت راه و شهرسازی، 20 درصد برای جبران خسارت بدنه بیمه‌ها، 5درصد برای فرهنگ‌سازی و 15 درصد به نیروی انتظامی اختصاص می‌یابد.

گفتنی است با گذشت شش ماه از اجرای طرح ممنوعیت گردش به راست، بسیاری از شهروندان پایتخت هنوز از این مقررات اطلاعی نداشتند که پلیس راهور بر همین اساس قبوض این جریمه تا اول آبان را بخشوده اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها