جام جم ورزشی: در حالی که اوضاع به ضرر درخشان سرمربی پرسپولیس به شدت متشنج است سایت باشگاه پرسپولیس برای تلطیف این فضا کارنامه ای قابل قبول از درخشان ارائه کرد.
کد خبر: ۷۱۶۱۲۵
کارنامه درخشان از نگاه سایت پرسپولیس

گزارش سایت پرسپولیس درباره سرمربی جدید پرسپولیس را در ادامه بخوانید: حمید درخشان از سوی باشگاه پرسپولیس به عنوان سرمربی تیم سرخپوشان در چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) از هفته هشتم فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در سال 55 توسط منصور امیر آصفی سرمربی وقت پرسپولیس برای اولین بار به تیم پرسپولیس دعوت شد و قبل از آن در تیم جوانان مزدا بازی می‌کرد.

درخشان همراه با محمد پنجعلی تنها بازیکنان تاریخ پرسپولیس بودند که در سه دهه 50، 60 و 70 برای پرسپولیس بازی کردند.

در مقطع اول که به پرسپولیس آمد تا سال 66 در این تیم ماند و از سال 66 تا 70 به تیم القطر رفت. در سال 70 در مقطع کوتاهی دوباره به پرسپولیس برگشت و در ادامه آن فصل در تیم السد قطر بازی کرد. در سال 71 به پرسپولیس بازگشت و تا سال 73 برای پرسپولیس بازی کرد.

حمید درخشان در سال 73 یعنی 20 سال پیش سرمربی پرسپولیس شد و در طول دو فصل که سرخپوشان را هدایت می‌کرد در 26 بازی؛ 18 برد، 5 تساوی و 3 شکست را در کارنامه داشت.

سرمربی سرخپوشان پایتخت زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کرد، هواداران لقب «حمید آتش پاره» را به او داده بودند. در سال 59 تا 72 سال‌های حضورش در تیم ملی ایران بود و 41 بازی ملی انجام داد و 9 گل به ثمر رساند.

در اوایل دهه 60 که مسابقات لیگ سراسری برگزار نمی‌شد و مسابقات تهران در مرکز توجه بود، حمید درخشان چهار سال پیاپی در تیم برتر فصل تهران برگزیده شد. ضمن اینکه درخشان اولین بازی ملی خود را در روز 14 شهریور 59 برابر تیم امارات انجام داد و قبل از آن در اولین فصل حضورش در پرسپولیس به تیم ملی جوانان دعوت شده بود که عنوان نایب قهرمانی آسیا را بدست آورده بود.

حمید درخشان هم اکنون نیز به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از سوی باشگاه انتخاب و معرفی شد و از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، سرخپوشان را هدایت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها