تلویزیون بی بی سی با پخش گزارشی درباره ترکیب دولت عراق به همکاری غیر مستقیم ایران و آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: جالب است که ایران و آمریکا به آقای حیدر عبادی به صورت همزمان تبریک گفتند و از تشکیل دولت جدید عراق استقبال کردند. ایران و آمریکا اهداف متفاوتی در عراق دارند و خیلی نگاه و آینده و افق متفاوتی را برای عراق متصور می شوند ولی در عین حال یک همکاری هایی را با همدیگر دارند
کد خبر: ۷۱۵۶۳۵
همکاری غیر مستقیم ایران و آمریکا در عراق

بی بی سی افزود: این همکاری ها الان وجود دارد در عین حال که آمریکا به ارتش عراق کمک می کند ایران هم به ارتش عراق کمک می کند و پیشمرگه ها هم همین طور است. در نتیجه به صورت غیرمستقیم یک همکاری بین اینها وجود دارد صرفا به این خاطر که این دو طرف دارند به یک ارتش عراق کمک می کنند. باید ببینیم که آیا این همکاری فراتر خواهد رفت یا نه، آن هم، می دانیم که آمریکا در بحث هسته ای هم دنبال این است که به یک توافقی با ایران برسد به همان خاطر باید صبر کنیم و ببینیم که در ماه های آ‌ینده چه اتفاقی می افتد.

لقب جدید داعش

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: متاسفانه برخی از رسانه‌های ما جمله "دولت اسلامی" را برای داعش به کار می برند در حالی که باید برای این گروه جنایتکار از لفظ جمعیت "خونخوار و تروریست" داعش استفاده شود این ها دولت نیستند.

به گزارش تسنیم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به جریانات رسانه‌ای ضد اسلامی اظهار کرد: اخیرا درباره جمعیت تروریست داعش بسیاری از خارجی‌ها اصرار دارند دولت اسلامی داعش حتی رئیس جمهور آمریکا نیز از این لفظ استفاده می‌کند تا اسلام را بکوبند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: متاسفانه برخی از رسانه‌های ما نیز این جمله را تکرار می‌کنند، در حالی که باید برای این گروه جنایتکار از لفظ جمعیت خونخوار و تروریست داعش استفاده شود این‌ها دولت نیستند بلکه جنایتکارند و مسلمان هم نیستند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه دشمنان برای کوبیدن اسلام شیطنت می‌کنند و حقیقت هم همین است لا دوله و لا اسلام، تصریح کرد: باید دقت شود که این اصطلاح که برخاسته از شیطنت دشمنان اسلام است در رسانه‌های اسلامی تکرار نشود مقصود آن‌ها اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی است.

بی میلی اعراب برای مبارزه با داعش

یک خبرگزاری غربی با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلافی بین المللی برای مبارزه با داعش، از بی میلی کشورهای عربی برای وارد شدن در این جنگ و همچنین شروط آنها برای حضور در ائتلاف ضد تروریستی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در حالیکه "جان کری" وزیر خارجه، و "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا، به خاورمیانه سفر کرده اند تا کشورهای منطقه را دعوت به حضور در ائتلاف ضد داعش کرده و خواستار افزایش حمایت آنها از دولت جدید عراق شوند، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کشورهای عربی برای مقابله با داعش بی میل هستند.

به نوشته آسوشیتد پرس، این کشورها از جمله عربستان خواستار آن هستند که حمایت آمریکا از گروه های شورشی حاضر در سوریه افزایش یابد تا بدین ترتیب حکومت بشار اسد در موضع ضعف قرار بگیرد، اما از آنجا که دولت اوباما تمایل چندانی به قدرت گرفتن این گروه ها ندارد کشورهای عربی نیز برای مقابله با داعش بی میل هستند.

روحانی کابینه را ترمیم کند

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی توصیه کرد آقای روحانی به یکسری تغییرات دست بزند و ترمیم در کابینه و معاونین خود را هر کدام که با مواضع ایشان هماهنگ نیست را آغاز کند.

رسول منتجب‌نیا عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب یزد با بیان اینکه مواضع، شعارها و صلابت و قاطعیت آقای روحانی خوب است، در عین حال اظهار داشت: اشتباهاتی موجب شد شعارهای آقای روحانی در بسیاری از زمینه‌ها در دولت جامه عمل نپوشد .

وی ادامه داد: بارها عرض کرده‌ام آقای دکتر روحانی یا باید محکم پای مواضع خود بایستد و نه فقط حرف بزند بلکه مقدماتی فراهم کند که اعضای دولت با وی هماهنگ باشند و هر کدام که کوتاهی کردند با او برخورد کند.

منتجب‌نیا یادآور شد: نتیجه این عمل به طور قطع پیروزی و رضایت مردم است؛ اما امر دوم این است که آقای روحانی می‌تواند کوتاه بیاید، خود را سرگرم سیاست خارجی کند و سیاست داخلی را رها کند و تنها حرف بزند، اما مقدمات و ابزارهای عمل را فراهم نکند که در این صورت قطعا موفق نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها