نتایج آخرین تحقیقات دانشمندان درباره اهمیت حفظ گربه‌ماهی‌ها و خرچنگ‌ها

چرا حفظ تنوع زیستی مهم است؟

زیست 1140 گونه جانوری در کشور

مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 1140 گونه جانوری اعم از پستاندار، پرنده، خزنده، دوزیست و ماهیان در اکوسیستم‌های ایران زیست می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۳۵۹۹

به گزارش ایسنا ، مجید خرازیان‌مقدم، افزود: کشور ایران از نظر بوم‌شناختی به پنج بوم اصلی تقسیم می‌شود که هر یک از این بوم‌ها از نظر منابع آب، پوشش گیاهی، تنوع جانوری و سایر خصوصیات تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارد.وی اظهار کرد: با اشاره به تنوع بوم‌شناختی، گونه‌های کاملاً متفاوت گیاهی و جانوری در آن وجود دارد که برخی از آنها کمیاب است. کشور ایران به دلیل تنوع جغرافیایی و اقلیمی خود دارای تنوع گونه‌ای بسیار ارزشمندی است و براساس آخرین بررسی و گزارش کارشناسان محیط زیست 1140 گونه جانوری اعم از پستاندار، پرنده، خزنده، دوزیست و ماهیان آب‌های داخلی در اکوسیستم‌های خشکی و آب‌های داخلی ایران زیست می‌کنند.

خرازیان‌مقدم با بیان این که پستانداران با 197 گونه شناسایی شده طیف وسیعی از جانوران را از نظر جثه در بر می‌گیرند، عنوان کرد: از پستاندار بسیار کوچکی که حشره خوار کوتوله نامیده می‌شود و فقط در حدود دو گرم وزن دارد تا نهنگ‌های بزرگ آب‌های دریای جنوب با طول بیش از 30 متر و وزن 130 تن را می‌توان در این رده مشاهده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها