مشکل بزرگی که در خرید گوشی‌های تلفن همراه در بازار وجود دارد، این است که چگونه تشخیص دهیم موبایلی که خریداری کرده‌ایم اصل است یا تقلبی؟
کد خبر: ۷۱۲۹۹۷
نحوه تشخیص گوشی تلفن همراه اصل از تقلبی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چند راه مختلف وجود دارد که بتوان گوشی اصل را از غیراصل تشخیص داد. راه اول این است که اکثر برندها روی جعبه هر گوشی شماره سریال دستگاه را درج می‌کنند، نکته اینجاست که معمولا در گوشی‌های غیراصل روی جعبه شماره سریال وجود ندارد و خریدار می‌تواند از این طریق از اصل بودن دستگاه خود مطلع شود.

راه دیگر وارد کردن کد #06#* در گوشی خود است. با وارد کردن این کد می‌توانید سریال گوشی خود را درآورید. سپس خریدار می‌تواند شماره سریال درآمده را وارد سایت www.numberingplans.com کرده و اگر اطلاعات داده شده با گوشی شما مطابقت داشته باشد، گوشی شما اصل است.

خریدار حتی می‌تواند با مقایسه جعبه‌های دو دستگاه از اصل بودن آن مطلع شود. گوشی‌های اورجینال نسبت به تقلبی از وزن پایین‌تر و همچنین ابعاد استانداردتری برخوردارند.

از سوی دیگر، هنگام روشن کردن گوشی، صدای روشن کردن گوشی اصل با تقلبی متفاوت است و در کل کیفیت صدا، صفحه نمایش، قدرت لمس صفحه نمایش و نرم‌افزارهای اصلی در گوشی‌های تقلبی بسیار پایین‌تر و متفاوت‌تر است. مثلا در گوشی‌های iPhone در نسخه‌های تقلبی و بسیار ارزانقیمت در بازار ایران به جای سیستم عامل IOS از سیستم عامل ANDROID استفاده می‌شود.

همچنین کارت‌های گارانتی روی دستگاه می‌تواند نشانه‌ای برای اصل یا تقلبی بودن گوشی خریداری شده باشد. شما هنگام خرید شماره سریال درج شده روی کارت گارانتی را می‌توانید از شرکت گارانتی‌کننده استعلام کنید و در صورت تائید نشدن شماره سریال، متوجه تقلبی بودن گوشی خود شوید.

و در آخر مهم‌ترین راه برای تشخیص گوشی‌های اصل از تقلبی، مشاوره با فرد یا فروشنده متخصص مورد اعتماد است که می‌تواند بزرگ‌ترین کمک برای تشخیص گوشی‌های اصل از تقلبی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها