تروریست های تکفیری داعش روز سه شنبه با پخش یک فیلم ویدئویی روی شبکه های اجتماعی مدعی شدند که استفن سوتلوف دومین خبرنگار گروگان را سر بریده اند.
کد خبر: ۷۱۲۷۵۰
داعش دومین خبرنگار آمریکایی را سر برید + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از CNN و خبرگزاری فرانسه،​ دولت آمریکا فیلم ویدئویی منتسب به داعش که هنوز اصالت آن تایید نشده است و روز سه شنبه دوم سپتامبر(10 شهریور) از سوی این گروه تروریستی تکفیری روی شبکه های اجتماعی انتشار یافت « وحشیانه و دردناک » توصیف کرد. در این فیلم صحنه سر بریدن استفن سوتلوف دومین خبرنگار گروگان آمریکایی مشاهده می شود.

سوتلوف 31 ساله روز 4 اوت 2013 ( 13 مرداد 92) در شهر حلب سوریه ربوده شده بود. وی متولد شهر میامی در ایالت فلوریدا و فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاری از دانشگاه سنترال فلوریدا بود.

استفن برای هفته نامه های تایم مگزین ، کریستین ساینس مانیتور،​فارین پالیسی و نیز اخیرا برای روزنامه ورلد افرز کار می کرد.

مادر استفن سوتلوف پس از قتل جیمز فولی خبرنگار آمریکایی از سوی جلاد داعش پیامی را برای ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده این گروه تروریستی فرستاده و در آن از او خواسته بود تا فرزندش را نکشد و عفو کند.

در فیلم ویدئویی تحت عنوان « دومین پیام به آمریکا» می توان استفن سوتلوف را با لباس نارنجی مشاهده کرد که دوزانو روی زمین نشسته و جلاد داعش چاقو به دست در لباسی سیاهرنگ پشت سر او ایستاده است.

جلاد دخالت آمریکا در عراق را محکوم کرده و چاقویش را به سوی گلوی استفن می برد. او سپس یک گروگان بریتانیایی را نشان داده و تهدید می کند که او قربانی بعدی خواهد بود. جلاد داعش گفت:​ اوباما ، من باز می گردم، باز می گردم به دلیل سیاست متجاوزانه شما علیه دولت اسلامی.

در پی انتشار این فیلم ویدئویی، جنیفر پساکی سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: دولت آمریکا در تلاش برای تعیین هرچه سریعتر اصالت این نوار ویدئویی است.

جام جم آنلاین به دلایل حرفه ای از پخش این فیلم وحشیانه که قتل یک خبرنگار را نشان می دهد، معذور است. کاربران می توانند فیلم خبری CNN هنگام پخش این خبر، پیام تلویزیونی مادر استفن سوتلوف و عکس هایی از این خبرنگار را مشاهده کنند.

مترجم:​ بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها