سخنگوی گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد که روز گذشته یک کشتی آمریکایی به سمت یک قایق ماهیگیری ایران در آب های خلیج فارس تیراندازی کرده است.
کد خبر: ۷۱۰۲۶۰
تیراندازی آمریکایی‌ها به قایق ماهیگیری ایران

گارد ساحلی آمریکا اعلام کرده که این تیراندازی صرفا برای هشدار دادن به این قایق ماهیگیری انجام شده است.

در این خبر آمده که دلیل تیراندازی آن بود که سرنشینان این قایق ماهیگیری اقدام به نشانه گیری به سمت کشتی آمریکایی کرده بودند.

سرهنگ ژوسف هانتز، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در خلیج فارس در این رابطه گفت: مطلع شدیم که یک قایق ماهیگیری ایرانی در حال نزدیک شدن به کشتی آمریکایی است از همین رو یک قایق را برای متوجه کردن سرنشینان آن به سمت این قایق فرستادیم اما وقتی این قایق به نزدیکی ماهیگیران رسید آنها با سلاح هایی که به همراه داشتند اقدام به نشانه گیری به سمت نظامیان آمریکایی کردند و نیروهای آمریکایی نیز به سرعت اقدام به شلیک یک تیر هوایی کردند که همین امر موجب دور شدن قایق ماهیگیری ایران از صحنه شد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز گفت: کسی در این حادثه آسیب ندید و نهایتا قایق ایرانی صحنه را ترک کرد. گارد ساحلی ما معمولا چنین اقدماتی را انجام نمی دهد.

این حادثه در ساعت 11:30 قبل از ظهر به وقت گرینویچ رخ داده است. این حادثه در حالی رخ داده که در گذشته خبرها و گزارش های متعددی از سوی رسانه های غربی در مورد رفتار مناسب و همراه با احترام ناوهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس منتشر شده بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها