رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تشریح برنامه جدید ساماندهی کارت‌های هوشمند بنزین و گازوئیل از حذف 6 میلیون لیتر سهمیه بنزین 700 تومانی کارت های سوخت تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: با اجرای طرح ساماندهی کارت‌های هوشمند سوخت، امسال 3 میلیون لیتر از مصرف بنزین کشور کاسته شده است.
کد خبر: ۷۰۹۹۲۰
برنامه جدید کاهش سهمیه‌های ویژه بنزین

علیرضا فیض بخش امروز در نشستی خبری در تشریح مهمترین سیاست های مدیریت حمل و نقل و سوخت در دولت تدبیر و امید با اعلام اینکه مدیریت و کاهش تقاضای سفر یکی از اولویت های راهبردی دولت است، گفت: ساماندهی دبیرخانه دفاتر پیشخوان دولت از مهمترین برنامه های مدیریت تقاضای سفر در کشور است که مراحل اجرایی خود را پشت سر می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه اسقاط خودروهای فرسوده از دیگر برنامه های در دست اجرا است، افزود: یکی از برنامه هایی که با مصوبات دولت در حال انجام است، صدور مجوز پلاک برای خودروهای وارداتی در ازای اسقاط خودروهای فرسوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به ازای اسقاط هر 5 تا 6 خودروی فرسوده مجوز پلاک گذاری یک خودروی وارداتی صادر خواهد شد، گفت: سال گذشته حدود 70 هزار خودرو وارد کشور شد اما تنها 70 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شد.

فیض بخش با اشاره به اسقاط بیش از 105 هزار دستگاه خودروی فرسوده در 5 ماه نخست سال جاری، افزود: میزان اسقاط خودروهای فرسوده از رشدی حدود 15 برابری در سال جاری برخوردار است و پیش بینی می شود امسال در ازای واردات 100 هزار دستگاه بیش از 400 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شود.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور همچنین از اسقاط و جایگزینی 36 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سطح شهر تهران و سایر کلانشهرهای کشور خبر داد و افزود: در کنار اسقاط تاکسی ها امسال اسقاط و از رده خارج کرده مینی بوس‌های فرسوده هم انجام می‌شود، ضمن آنکه یک طرحی به منظور تهاتر لاشه مینی بوس‌های اسقاطی در ازای خودروهای سواری در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول درباره مدیریت مصرف بنزین و گازوئیل با ساماندهی کارت‌های هوشمند سوخت خودروها گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون کارت جدید هوشمند سوخت برای خودروها و موتورسیکلت های نو شماره صادر شده اما به دلیل اجرای طرح ساماندهی کارت های سوخت متوسط مصرف بنزین کشور روزانه حدود 3 میلیون لیتر کاهش یافته است.

فیض بخش از برنامه ریزی به منظور کاهش 6 میلیون لیتری مصرف بنزین با ادامه اجرای طرح ساماندهی کارت های هوشمند سوخت خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری با ساماندهی کارت های هوشمند بنزین پیش بینی می شود بیش از 6 میلیون لیتر مصرف بنزین کشور کاسته شود.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور ، اولویت ساماندهی کارت‌های هوشمند بنزین را آن دسته از خودروهای عمومی اعلام کرده که در خدمت ناوگان حمل وعمومی نیستند و افزود: تا پایان سال جاری مرحله دوم ساماندهی کارت های گازوئیل و بنزین در سطح کشور آغاز خواهد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مكانیك،،
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
۰
۰
بنزین سهمیه ای 3 روزه مصرف میشه. فقط منت سر ملت نزارید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها