جام جم ورزشی: فوتبال فقط یک واژه نیست، گاهی اوقات رفتار و کردار برخی از بازیکنان معنای دیگری به فوتبال می دهد.
کد خبر: ۷۰۹۴۸۱
با معرفت‌های دنیای فوتبال را بشناسید+تصاویر

به گزارش جام جم ورزشی، فوتبال می تواند وسیله ای برای سرگرمی باشد، می تواند وسیله ای باشد تا باشگاه ها و فدراسیون ها درآمدزایی کنند اما از طریق فوتبال هم می توان بزرگ ترین کارهای نیکوکارانه را انجام داد. شاید بسیاری بگویند با توجه به پول هایی که فوتبالیست ها پارو می کنند کمک به دیگران برای آنها نباید کاری داشته باشد اما معرفت و انسانیت برخی بازیکنان فقط به ثروت آنها مربوط نمی شود. چه بسا فوتبالیست هایی هستند که علیرغم داشتن ثروت زیاد حاضر نیستند به دیگران کمک کنند. به هر حال در ادامه این مطلب با نیکوکارترین ستاره های دنیای فوتبال آشنا می شویم. البته بسیاری از فوتبالیست های اروپایی به اراده خود یا باشگاه کار خیریه انجام می دهند اما کارهای خیریه این افراد بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است.

1- کریستیانو رونالدو

شاید هیچکس در دنیای فوتبال به پای این پرتغالی رئال مادرید نرسد. مرد سال فوتبال دنیا در سال 2013 انواع و اقسام کارهای نیکوکارانه در کارنامه خود دارد. از کمک به کودکان با بیماری های مختلف گرفته تا بذل و بخشش های هنگفت و نجومی به نیازمندان و اطرافیانش. کریس حضوری ثابت در برنامه های خیریه دارد و همواره در این کارها پیشقدم است.

2- لیونل مسی

مسی این نابغه آرژانتینی را می توان دیگر جوانمرد دنیای فوتبال معرفی کرد. او که ثروت زیادی دارد هرگز در کمک کردن به نیازمندان و بیماران کوتاهی نکرده و تا آنجایی که بتواند به دیگران کمک می کند. البته مسی که خود پدر یک کودک یک سال و نیمه است توجه زیادی به کودکان سرطانی دارد.

3- دیدیه دروگبا

دروگبا سرآمد فوتبالیست های آفریقایی است که در کارهای خیر حضور پررنگی دارد. او به مردم قاره فقیرش کمک زیادی می کند. کمک به قحطی زدگان اتیوپی، حمایت از انجمن بیماری های ایدزی و تلاش برای حمایت از بیماران مختلف. او با ثروتی که دارد مدارس متعددی در کشورش زادگاهش ساحل عاج ساخته و علاوه بر آن همواره برای نیازمندان پوشاک و تغذیه مناسب فراهم می کند.

4- دیوید بکام

این فوتبالیست محبوب و البته بازنشسته انگلیسی کمک هایش به دیگران فقط به بعد مالی خلاصه نمی شود. او تلاش زیادی هم از طریق ارتقای سطح زندگی بین تهی دستان از طریق برنامه های آموزشی می کند. بکام چندی پیش به فیلیپین رفت تا به سیل زدگان این کشور کمک کند. او علاوه بر این به همراه همسر مشهورش ویکتوریا کمک های مالی هنگفتی به بیماران و نیازمندان و به خصوص کودکان می کنند.

5- فرانچسکو توتی

سمبل رم نماد فداکاری هم به شمار می رود. کاپیتان محبوب رمی ها پای ثابت تمام امور خیریه است. آنقدر زیاد که توتی وقت رسیدگی به همه آنها را پیدا نمی کند. البته به نظر می آید توتی بیشتر در زمینه کمک کردن به انواع بیماران فعال باشد. توتی نه فقط یک بازیکن وفادار برای رم که نمونه کامل یک فوتبالیست نیکوکار و بامعرفت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها