جام جم ورزشی: مهاجم اسبق تیم فوتبال بایرن‌مونیخ گفت: اجازه ندارم درباره نحوه تمرینات گواردیولا صحبت کنم چرا که تعهد داده‌ایم و اگر حرفی بزنم دیگر نمی‌توانم در تمرینات بایرن‌مونیخ شرکت کنم.
کد خبر: ۷۰۸۵۲۰
هاشمیان: اجازه ندارم درباره تمرینات گواردیولا حرفی بزنم

وحید هاشمیان در خصوص حضورش در تمرینات بایر‌مونیخ آلمان گفت: این روزها مشغول گذراندن دوران مربیگری هستم و سه مرحله باید در تمرینات تیم‌های باشگاهی شرکت کنیم که تیم‌های بوندسلیگای یک و بوندسلیگای دو مربیانی که دوره کارآموزی را سپری می‌کنند در تمریناتشان پذیرایی می‌کنند و هر تیم فقط یک نفر را در اختیار می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته بعضی از مربیان هم به تیم‌های خودشان می‌روند و من هم دیدم بهترین جایی که می‌توانم از مربیانش الگوبرداری کنم تیم بایرن مونیخ است که صحبت‌هایم را با مسئولان این باشگاه انجام دادم و آنها هم اجازه دادند که در تمرینات این تیم شرکت کنم و یادداشت‌برداری کنم. البته مزیتی که حضور در تمرینات بایرن‌مونیخ دارد این است که تمرینات بدون حضور تماشاچیان انجام می‌شود و فرصت خوبی است که از حضور در تمرینات گواردیولا استفاده مناسبی انجام دهم.

مهاجم اسبق تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان در پاسخ به این سوال که اگر سابقه حضور در این تیم را نداشت آیا باز هم اجازه پیدا می‌کرد در تمرینات بایرن مونیخ حاضر شود یا نه افزود: صددر صد حضور من در بایرن‌مونیخ در این پذیرش تاثیر داشت هرچند که من می‌توانستم به تیم‌هایی مثل بوخوم، هامبورگ و هانوفر هم بروم اما به مونیخ آمدم تا اینجا بهتر یاد بگیرم.

هاشمیان درباره اینکه آیا گواردیولا وی را شناخته و می‌دانسته که او بازیکن تیم ملی ایران بوده یا نه ادامه داد: نمی‌دانم مرا شناخت یا نه اما قبل از حضور من ماتیا سامر درباره آمدن من به تمرینات بایرن‌ مونیخ صحبت کرده بود و می‌دانستند که من چه روزی به تمرین این تیم می‌روم و وقتی بر سر تمرین حاضر شدم گواردیولا به من خوشامد گفت. البته باید قبول کرد که بایرن‌مونیخ زیر فشار است و مربیان این تیم مسئولیت‌های بسیاری دارند و سعی می‌کنم با نگاه کردن، یاد بگیرم و به قول معروف توی دست و پای آنها نمی‌روم!

وی درباره اینکه آیا سوالاتش را از گواردیولا پرسیده یا نه اظهار داشت: هنوز که سوالی ندارم و فقط به یادداشت‌برداری می‌پردازم اما سعی می‌کنم تمام سوالاتم را در آخر کار از وی بپرسم. من تا حدود دو هفته دیگر در تمرینات بایرن‌مونیخ هستم و فعلا با نگاه کردن مشغول یادگیری هستم و در آخر حضورم سوالاتم را از گواردیولا خواهم پرسید.

هاشمیان در خصوص نحوه تمرینات گواردیولا و اینکه نوع تمرینات این مربی با سایر مربیانی که او دیده چه تفاوتی دارد بیان داشت: من که اینجا هستم به بایرن مونیخ و فدراسیون فوتبال آلمان تعهد داده‌ام که هیچ صحبتی درباره نحوه تمرینات نکنم و اجازه صحبت در مورد نوع تمرینات این تیم ندارم چرا که اگر کوچکترین حرفی در این باره بزنم مرا از تمرینات بیرون خواهند کرد اما تمرینات فوتبال در همه جای دنیا به یک شکل است و فقط ریزه‌کاری‌های خاص خودش را دارد البته قرار است با سایر همدوره‌هایم در این کلاس‌های مربیگری در پایان دور هم جمع شویم و دانسته‌هایمان را به اشتراک بگذاریم و درباره آنها صحبت کنیم تا مشخص شود هر کس چقدر مطلب یاد گرفته است.

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه آیا لیگ ایران را پیگیری می‌کند یا نه تصریح کرد: از آنجایی که یا در سفر هستم و یا در تمرین هنوز نتوانسته‌ام یک بازی را به صورت کامل ببینم اما گهگاهی فوتبال‌ها را پیگیری می‌کنم.

وی در خصوص اینکه عده‌ای از کارشناسان می‌گویند فوتبال ایران در لیگ چهاردهم با افت فنی زیادی مواجه شده اظهار داشت: مگر سال‌های قبل کیفیت لیگ ایران بالا بود؟! به نظرم کارشناسان باید برای این ادعایشان دلیل بیاورند و نمی‌توان همینگونه گفت کیفیت پایین است و اگر واقعا این موضوع صحت دارد باید مشخص شود که چرا کیفیت لیگ ایران پایین آمده است.

هاشمیان درباره جوانگرایی انجام شده در تیم‌های فوتبال کشورمان هم اظهار داشت: من سیستم این کار را نمی‌دانم اما قطعا جوانگرایی در باشگاه‌های ما می تواند به آینده فوتبال ما کمک کند هرچند که هر مربی‌ای همیشه بهترین بازیکنان را می‌خواهد و من نمی‌دانم نحوه اجرایی جوان کردن لیگ چگونه است هرچند که به نظر من فکر بدی نیست که لیگ جوان شود.

هاشمیان در پایان با ابراز تاسف از درگذشت مهدی نفر خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: من به خانواده این جوان تسلیت می‌گویم چرا که جوان باشخصیتی بود و همیشه در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا می‌کرد و در مدتی که من در این تیم بازی می‌کردم او هیچگاه برای پرسپولیس مشکل درست نکرد.

فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها