یگان مهندسی گروه های فلسطینی اعلام کرد

بمباران مردم غزه معادل 6 بمب هسته​​ای

یگان مهندسی گروه های فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی معادل ۶ بمب هسته ای مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته است.
کد خبر: ۷۰۸۲۲۳
بمباران مردم غزه معادل 6 بمب هسته​​ای

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه الاقصی، یگان مهندسی گروه های فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی تاکنون معادل 6 بمب هسته ای مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز فاش کرد ارتش رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه از تسلیحات حاوی مواد پرتوزا استفاده می کند.

دکتر ناصر ابوشعبان رئیس کمیته اطلاع رسانی وزارت بهداشت فلسطین گفت: بررسی های بالینی، معاینات و نمونه گیری از زخمی های فلسطینی در غزه نشان داد که رژیم صهیونیستی از تسلیحات با توان تخریبی بسیار بالا و نیز تسلیحات حاوی مواد پرتوزا ضد ساکنان غزه استفاده کرده است.

همچنین در حمله صهیونیستها به خانه شهروند فلسطینی در منطقه المشاعله در دیرالبلح، بشیر و محمود ابوشریتح شهید و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی دو منطقه التفاح و الزیتون در شرق و جنوب غزه را نیز هدف گلوله باران شدید قرار داد.

شبکه الاقصی گزارش داد شمار شهدای غزه از ابتدای جنگ به2089 نفر و شمار مجروحان به 10490 نفر رسید.

یونیسف: 469 کودک در غزه کشته شده اند

پرنیلا ایرونساید رئیس دفتر یونیسف در غزه گفت: اوضاع کودکان غزه بسیار وخیم است، اوضاع حقیقتا در رابطه با تاثیرات درگیری و شمار تلفات که بر کودکان داشته است بسیار وخیم است به طوریکه تنها در 48 ساعت گذشته متاسفانه 9 کودک کشته شده اند. با این تعداد تلفات شمار تلفات کودکان به 469 نفر می رسد.

کودکان دچار کابوس هستند،خطر شیوع بیماری های مسری و از جمله اسهال ،کودکان را تهدید می کند.کودکان زیر پنج سال در خطر بیشتری قرار دارند به طوریکه اگر به وسیله تسلیحات کشته نشوند ممکن است بر اثر بیماری از بین بروند که می توان از این بیماری ها جلوگیری کرد.

حماس ترور رهبرانش را تلافی خواهد کرد

حماس کشته شدن سه فرمانده ارشد خود در حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

حماس اعلام کرد: محمد ابو شماله، رائد العطار و محمد برهوم سه فرمانده نظامی ارشد حماس بودند که در حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به خانه ای در جنوب رفح کشته شدند.

سامی ابوزهری سخنگوی حماس گفت: اسرائیل تاوان کشته شدن این افراد را خواهد پرداخت.

در همین حال کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی از اعلام حالت آماده باش کامل در اراضی اشغالی خبر داد. این تصمیم مقامات صهیونیست در اثر ترس از عملیات گردان قسام در انتقام ترور سه تن از فرماندهان این گردان اتخاذ شده است.

سرزمین های اشغالی آماج موشک های مقاومت

از سوی دیگر گردانهای الناصر پنجشنبه شب نتیفوت، اشکول ، صوفا،کیسوفیم، اسدود و نتیف عتسرا در فلسطین اشغالی را با 17 موشک هدف قرار دادند.درگیری ها بین اشغالگران و فلسطینی ها در منطقه سلوان، راس العامود، الطور و اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی نیز از سر گرفته شد.

گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس بار دیگر فرودگاه بن گوریون در تل آویو را با موشک ام 75 هدف قرار دادند.

هلاکت یک شهرک نشین صهیونیست در اسدود

کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک شهرک نشین در شهرک اسدود در جنوب فلسطین اشغالی بر اثر شلیک موشکهای مقاومت خبر داد.منابع اسرائیلی همچنین از زخمی شدن شش نظامی ارتش این رژیم بر اثر اصابت دوازده گلوله خمپاره به تجمع نظامیان اسرائیلی در منطقه اسدود خبر دادند.

رژیم صهیونیستی ده هزار نیروی ذخیره اضافی را فراخواند

دولت رژیم صهیونیستی فراخواندن ده هزار نیروی اضافی از نیروهای ذخیره این رژیم را به علت اوضاع امنیتی در نوار غزه تصویب کرد.

به گزارش اسکای نیوز عربی،نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تهدید کرد عملیات نظامی در غزه را گسترش خواهد داد. رادیو اسرائیل چهارشنبه از فراخوانده شدن چهار هزار نفر دیگر از نیروهای ذخیره این رژیم خبر داده بود.

دعوت حماس برای تظاهرات روز خشم در کرانه باختری

شبکه القدس در گزارش دیگر افزود: جنبش حماس در کرانه باختری رود اردن خواستار برپایی تظاهرات روز جمعه تحت عنوان « روز خشم » در حمایت از مقاومت شد. جنبش حماس درخواست کرد تظاهرات امروز بعد از اقامه نماز جمعه از مساجد آغاز شود.

هنیه: ‌ملت فلسطین به کمتر از اتمام محاصره غزه راضی نخواهند شد

شبکه المیادین گزارش داد: اسماعیل هنیه در بیانیه از کسانی که برای ایجاد آتش بس ابتکار عمل به خرج می دهند خواست اقدامات قلدرمآبانه اسراییل و جنایتهایش را به ثبت برسانند. وی از مصر خواست اسراییل را مسوول ترورها و جنایتهایش معرفی کند.

هنیه با بیان اینکه جنگ با اسراییل طولانی خواهد بود و این رژیم تاوان اقداماتش را خواهد داد افزود: ملت فلسطین به کمتر از توقف حملات نظامی و اتمام محاصره نوار غزه راضی نخواهند شد.

هنیه اعلام کرد؛ ترور، رهبران مقاومت فلسطین و حماس را قویتر از آن چه که صهیونیست ها تصور می کنند می کند.

وی گفت: که عملکرد مبارزان فلسطینی و گردان های قسام در جنگ غزه جهانیان را مبهوت و متحیر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها