هشدار رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران :

خطر مرگ برای نوزادانی که آب تهران را می نوشند

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به کمبود بارندگی و از دست رفتن بخشی از ذخیره آب گفت: با تداوم شرایط کنونی مصرف در تامین آب استان با مشکل جدی روبرو هستیم.
کد خبر: ۷۰۷۴۶۹
با روند کنونی مصرف آب به مشکل برمی خوریم

محمد پرورش در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر همچنین انتشار برخی اخبار مبنی بر اتمام ذخایر آبهای دو سد شرقی لار و لتیان تا یک ماه آینده را غیر واقعی خواند و گفت: البته مقداری التهاب خبری ایجاد شده است و با عبور از مقطع زمانی نیمه مرداد امیدواریم پاییز و از اوایل آبان با پایداری وضع بارندگی نگرانی ها برطرف شود.

وی از برگزاری چندین جلسه هماهنگی بین وزیر نیرو و استاندار تهران خبر داد و گفت :‌ تلاش می شود تا 15 مهر با انتقال 2 و نیم متر مکعب بر ثانیه آب از سد ماملو ، حدود 500 لیتر از سامانه غرب و 500 لیتر از چاههای موجود و در مجموع با 3 و نیم متر مکعب آب بر ثانیه، نگرانی ها را در بخش شرقی تهران برطرف کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر نیاز به صرفه جویی 2 و نیم تا 3 متر مکعب بر ثانیه ای در مصرف آب گفت: قطعا با توجه به مصرف حدود 33 متر مکعب بر ثانیه ای آب در پاییز، صرفه جویی 3 مترمکعبی برای شهر تهران عدد بالایی نیست و اگر مصرف آب مدیریت نشود و مردم همکاری نکنند، با مشکل مواجه می شویم.

وی همچنین با اشاره به گشایش پروژه تصفیه خانه هفتم در اواسط مهر گفت:‌ با انتقال آب سد ماملو و طرحهایی که برنامه ریزی کردیم، این طرح در مهرماه اجرایی می شود، ضمن آنکه سد ماملو حدود 2 سال قبل آبگیری شده و آب پشت سد موجود است و به دلیل این که تصفیه خانه تاکنون به بهره برداری نرسیده است برداشتی نداشتیم ، بنابراین مشکلی در پیش نخواهد بود.

یادآور می شود در حال حاضر آب مصرفی جمعیت حدود 4 میلیون نفری شرق تهران از دو سد لار و لتیان تامین می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها