قائم مقام وزیر نیرو خبر داد:

کاهش 20 متری سفره های آبی

وزیر نیرو گفت: آب ذخیره شده در سدهای تهران حدود ۴۰درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته که این اقتضا می کند مردم صرفه جویی بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۷۲۷۰
وزیر نیرو: ذخیره آب سدها رو به پایان است

حمید چیت چیان دیشب درحاشیه چهل و دومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال واقعیات موجود درباره وضع آب شرب را با مردم در میان گذاشتیم و انتظار این است که تمام مردم در پاسخ به دعوت ما همکاری داشته باشند.

وی افزود: در سال های گذشته تا آنجا که امکان داشت در اطراف تهران سد و تصفیه خانه احدات شد و شبکه توزیع توسعه یافت.

چیت چیان با بیان اینکه آب پنج سد به شهر تهران اختصاص دارد، گفت : برای اینکه آب شهر تهران را تامین کنیم در برخی مناطق تهران میزان آب تحویلی به کشاورزان را کاهش دادیم که این وضع پایداری نیست و انتظارداریم مردم در نحوه مصرف آب تجدیدنظر کنند.

کاهش بارش ها در چند سال گذشته ، همراه نبودن برنامه های لازم برای آبخیزداری، استفاده بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و افزایش مصرف، سبب شده زنگ خطر آبی در بسیاری از استان های کشور بویژه استان کرمان و اصفهان به صدا در آید.

وزیر نیرو همچنین از پیشنهاد وزارت نیرو و ارائه لایحه قانون برخورد با پرمصرفان به دولت خبر داد و افزود: امیدواریم با تصویب این طرح مشکلی برش برخورد با متخلفان نداشته باشیم.

چیت چیان گفت: در صورت نیاز به قوانین جدید در این باره با مجلس شورای اسلامی هماهنگی های لازم را انجام می دهیم.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها