جای کودک زندان نیست

وقتی صهیونیست‌ها طی چند دهه گذشته هیچ حد و مرزی برای جنایت‌های خود باقی نگذاشته‌اند، شنیدن خبر تازه‌ای از اقدامات وحشیانه آنها ممکن است چندان شوکه کننده نباشد، اما باز هم اتفاقات و اقداماتی هست که گاه انسان شک می‌کند آنها را یک انسان دیگر انجام داده باشد.
کد خبر: ۷۰۷۲۴۳
جای کودک زندان نیست

این روزها که آتش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه متوقف شده، کم‌کم زخم‌های به جا مانده از این حملات سر باز می‌کند؛ اتفاقاتی که طی این مدت برای کودکان غزه افتاد از آن دست زخم‌هایی است که تا مدت‌ها در خاطر بسیاری می‌ماند.

یکی از دردناک‌ترین این زخم‌ها این است که از آغاز جنگ غزه 534 کودک و نوجوان به شهادت رسیده‌اند که از این میان 479 نفر از آنها زیر 18 سال بوده‌اند.

اما انگار صهیونیست‌ها ستیزی تمام‌نشدنی با کودکان بی‌گناه فلسطینی دارند. بنا به اعلام بخش کودکان در وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان اشغالگر اسرائیل در جریان جنایات خود علیه کودکان فلسطینی ده‌ها کودک را در مناطق مختلف فلسطین بازداشت کردند و صدها نفر نیز دچار جراحت شده‌اند.

بنا به اعلام این وزارتخانه، 230 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‌سر می‌برند و 35کودک نیز در نتیجه اعتراضات ضد اسرائیلی شهروندان ساکن در کرانه باختری توسط نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند.

مدارس غزه و محل تحصیل این کودکان نیز از این حملات در امان نبوده است. در همین راستا، رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل (‌انروا) اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی در تهاجم نظامی خود به نوار غزه، با وجود آگاهی از اسکان آوارگان فلسطینی در مدارس وابسته به سازمان ملل از روی عمد این مکان‌ها را هدف حمله قرار می‌دادند.

حسین خلیلی ‌- گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها