بازیگران و هنرمندان کشور ما بخصوص خانم‌ها به دلیل ساختار و شیوه تولید آثار نمایشی و شرایط حاکم بر دنیای مد معمولا نقش تاثیرگذاری بر سلیقه مردم ندارند، اما گاهی یک اتفاق کوچک برخلاف ساختارهای موجود می‌تواند بر انتخاب و سلیقه مردم یا مد شدن نوع خاصی از لباس منجر شود، بنابراین شاید بتوان امیدوار بود سریال انقلاب زیبا یا حداقل تداوم آنچه در این سریال دیده‌ایم چنین جریانی را ایجاد کند.
کد خبر: ۷۰۶۷۵۲

در شرایطی که هم در سینما و تلویزیون برای هر بازیگری در هر نقشی بجز نقش‌های تاریخی، از لباس‌های خودشان یا لباس‌های موجود در بازار استفاده می‌‌شود، لباس بازیگر نقش اول سریال انقلاب زیبا برای بازیگر این نقش طراحی و دوخته شده است. آزاده صمدی در نقش زیبا که دختری مستقل و مصمم است، لباس‌هایی به تن دارد که منحصربه‌فرد است، برای این بازیگر و متناسب با قامت و قواره بازیگر دوخته شده و در طراحی آن مولفه‌های شخصیتی نقش و زیبایی و کارآمدی نیز مدنظر قرار گرفته است. این لباس نه‌فقط در سریال کارکردهای خاص خودش را دارد و نمود و بروزی برای برخی ابعاد شخصیت زیبا محسوب می‌شود، شکلی از پوشش را به مخاطبان تلویزیون و خانم‌های جوان معرفی می‌کند که در صورت تطابق با سلیقه افراد برای بسیاری خانم‌ها قابل توجه و استفاده است.

لباس‌های زیبا به عنوان نمونه و الگویی از لباس‌های پوشیده و زیبا قابل ارائه و استفاده است و تداوم این اقدام در دیگر سریال‌های تلویزیونی هم به نفع سریال است و به شخصیت‌های آن هویت می‌دهد و هم خدمتی به طراحان لباس و بازار طراحی لباس‌های اسلامی و محجبه منجر می‌شود که بی‌شک پس از مدتی بر جامعه و مردم نیز تاثیر خواهد داشت.

گرچه آثار نمایشی نمادها و نشانه‌‌هایی را از دنیای واقعی وام ‌می‌گیرند تا ملموس و پذیرفتنی باشند، اما حتما طراحان لباس و دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند ضمن دریافت نشانه‌ها از محیط اطراف و پردازش آنها به کمک مولفه‌های زیبایی‌شناسی، طرح‌هایی زیبا و دیدنی ارائه کنند که هم قابل نمایش باشد و هم قابل عرضه و استفاده.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها