تاکنون در خبرهای متعددی گفته شده بازگشت منوی استارت در ویندوز 9 بزرگ‌ترین تغییر نسخه جدید این سیستم‌عامل خواهد بود، اما خبرهایی از تغییرات دیگر هم به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۷۰۶۴۹۴

سایت WinBeta اعلام کرده است نسخه آینده ویندوز به‌طور کامل با منوی کمکی سمت راست یا همان charms خداحافظی خواهد کرد، همچنین قابلیت دسکتاپ مجازی نیز به ویندوز 9 اضافه خواهد شد. به نظر می‌رسد تغییرات جدید بیشتر برای جلب رضایت کاربران دسکتاپ درنظر گرفته شده است.

اگر از کاربران ویندوز 8 باشید می‌دانید برای باز کردن منوی charms باید نشانگر موس را به گوشه‌های سمت راست صفحه ببرید. این منو که برای خاموش کردن سیستم در ویندوز ۸ نیز استفاده می‌شود، به مذاق بسیاری از کاربران دسکتاپ خوش نیامد، زیرا کاربران دسکتاپ که عادت دارند از موس و کیبورد استفاده کنند، در اولین مواجهه نمی‌دانستند چگونه باید سیستم خود را خاموش کنند. البته این منو در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های لمسی بسیار مفید است و امکاناتی ازجمله دسترسی سریع به تنظیمات، جستجوی راحت و اشتراک‌گذاری محتوا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به گزارش ZDNet در نسخه جدید ویندوز، اپلیکیشن‌های مترو به یک نوار عنوان مجهز می‌شوند که برخی قابلیت‌های charms را دارد.

علاوه بر حذف منوی charms، یک تغییر بزرگ دیگر نیز در راه است. قابلیت Virtual Desktop یا همان دسکتاپ مجازی که اپل از مدت‌ها پیش در اختیار کاربران سیستم‌عامل خود قرار داده بود، حالا به ویندوز 9 خواهد آمد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد دسکتاپ‌های مجازی ایجاد کنند و از روی نوار وظیفه (Taskbar) میان آنها جابه‌جا شوند. پیش از این در کلیک درباره یکپارچه‌سازی اکوسیستم ویندوز خبرهایی منتشر کردیم، با توجه به شواهد به نظر می‌رسد ویندوز 9 نقطه عطفی در اکوسیستم مایکروسافت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها