ربیعی: 90 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی و بازار سرمایه برای ایجاد 500 هزار شغل پیش‌بینی شده است

شرایط جدید مشاغل سخت و زیان‌آور بزودی اعلام می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌گفت:‌ توالی مشاغل سخت و زیان‌آور نیاز به اصلاح آیین‌نامه داشت که این اصلاحات انجام شد و بزودی شرایط جدید تصویب و ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۷۰۶۲۰۳

خبرنگاری وپرستاری از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور هستند و به خاطر سختی این مشاغل، دولت اجازه داده است متصدیان این مشاغل زودتر از موعد بازنشسته شوند. به این ترتیب این افراد به جای 30 سال سابقه خدمت می‌توانند با 20 سال کار بازنشسته شوند.بااین حال اجرای بازنشستگی پیش از موعد برای این مشاغل همواره با دشواری‌های اداری وحتی بهانه گیری وسنگ اندازی سازمان‌های بیمه‌گر روبه‌رو بوده است.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست شورای اشتغال استان یزد با اشاره به اوایل کار دولت یازدهم و مشکلات آن اظهار کرد: تمام دغدغه دولت در اوایل کار، تامین پول هدفمندی یارانه‌ها بود ضمن این‌که تحریم‌ها اساسی‌تر و بنیادی‌تر بود و این دو مقوله زمان زیادی از دولتمردان می‌گرفت.

وی بیان کرد: خوشبختانه اکنون در مسیر خوبی در حرکت هستیم و شرایط بسیار بهتر از یک سال پیش شده اما راهبرد اصلی دولت همچنان مهار تورم است.

ربیعی با اشاره به این‌که برخی نقدها به دولت وارد است که تورم را با چه قیمتی می‌خواهید مهار کنید و بهتر است ابتدا از رکود خارج شویم، خاطرنشان کرد: اگر از تورم خارج نشویم، حتی اگر از رکود بیرون بیاییم، به سمت یک اقتصاد ورشکسته می‌رویم که دیر یا زود دوباره دچار رکود می‌شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلایه‌هایی که از پرداخت نشدن تسهیلات کلان به صنایع در اغلب استان‌ها می‌شود، تصریح کرد: دولت بنا ندارد با بانک‌ها دستوری وارد عمل شود و گرچه در شورای پول و اعتبار نیز در تلاش هستیم تا بانک‌ها را به حمایت از صنایع ترغیب کنیم اما در عین حال برای حفظ استقلال بانک مرکزی نیز می‌کوشیم.

ربیعی تاکید کرد: تزریق نشدن پول پرقدرت به بخش صنعت و تولید باعث شد انتقادها از بانک‌ها شدت بگیرد، ولی به طور قطع شرایط به این شکل نخواهد ماند.

وی با بیان این‌که اکنون گرانی‌های مقطعی داریم، عنوان کرد: در مجموع نرخ تورم اکنون قابل قبول است و با توجه به این‌که قول دادیم تورم را در نهایت به 25 درصد برسانیم، اگر با همین روند پیش برویم، می‌توانیم نرخ تورم را به زیر 25 درصد نیز برسانیم اما در عین حال باید از رکود نیز خارج شویم.

وی با بیان این‌که نیاز به نرخ رشد 6 درصدی داریم، تصریح کرد: ظرفیت اقتصادی کشور در شرایط فعلی بیشتر از این هم نیست.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت بدهی دولت به بسیاری از پیمانکاران خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد شریف در زندان‌ها به سر می‌بردند و به خاطر این‌که دولت بدهی خود را به آنها پرداخت نکرده بود، دچار مشکل شده و زندانی شده بودند اما پرداخت بدهی‌های این قشر، به طور قطع رونقی در کشور ایجاد و فضا را عوض می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح‌های مشترک بین وزارت تعاون و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور عنوان کرد: برخی از این طرح‌ها تهیه‌شده و به تصویب شورای اشتغال رسیده است که براساس آن، حداقل در مجموع 90 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی، بازار سرمایه و... برای ایجاد 500 هزار شغل پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: امسال حتی در بخش کشاورزی برای تامین آب، پول خوبی در نظر گرفته شده که اشتغالزاست و برای 100هزار نفر شغل در این بخش پیش‌بینی شده است که 50 هزار شغل جدید است و 50 هزار شغل در واقع جلوگیری از ریزش‌های شغلی است و برش استانی آن را نیز اجرایی خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها