خانه هنرمندان یک ارکستر جدید به رهبری نادر مشایخی راه‌اندازی کرده است

تولد یک ارکستر جدید

در شرایطی که ساز ارکسترهای کشورمان مدت زیادی است نت سکوت را برگزیده‌اند و حتی ارکستر ملی کشور هم در بلاتکلیفی به سر می‌برد، روز گذشته خبری مبنی بر ورود خانه هنرمندان به این حوزه و راه‌اندازی یک ارکستر جدید منتشر شد.
کد خبر: ۷۰۶۱۲۸

به گزارش جام‌جم، خبر راه‌اندازی ارکستر موسیقی خانه‌هنرمندان روز گذشته در حالی اعلام شد که هنوز هم خبری از فعالیت ارکسترهای رسمی کشورمان نیست و ارکسترهای خصوصی هم در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

حمیدرضا اردلان در جایگاه معاون هنری و آموزشی خانه‌هنرمندان از راه‌اندازی و تشکیل ارکستر خانه هنرمندان به رهبری نادر مشایخی خبر داد. او در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: این مجموعه موسیقایی در قالب ارکستر فیلارمونیک تشکیل شده و اکنون تمرین‌های اولیه خود را آغاز کرده است. ضمن آن‌که در حین تمرین هم مشغول جذب نوازندگان بر اساس نظر آقای مشایخی هستیم.

این خبر در حالی منتشر شده است که با وجود همه وعده و وعیدهایی که برای بازگشایی ارکسترهای ملی و سمفونیک در کشورمان داده شده، هنوز هم هیچ خبری از آغاز به کار آنها نیست. از طرف دیگر، ارکسترهای خصوصی هم به دلایل مختلف که مهم‌ترین آنها مشکلات مالی است، از ادامه فعالیت بازمانده‌اند. حال در این شرایط خانه هنرمندان نسبت به راه اندازی ارکستر اقدام کرده و در حال برگزاری آزمون برای فعالیت آن است.

جای آن دارد که خانه هنرمندان درباره تشکیل ارکستر خود توضیحات بیشتری ارائه کند و درباره لزوم شکل‌گیری این ارکستر آن هم در شرایطی که دیگر ارکسترها نابسامان، تعطیل و راکد هستند، به بیان اهداف و برنامه‌هایشان بپردازد. آن هم با توجه به این که انتخاب رهبر این ارکستر هم با اما و اگرها و چالش‌هایی روبه‌روست که بی‌شک مسئولان خانه‌هنرمندان از کارنامه هنری ـ سیاسی رهبر منصوب خود واقف هستند و می‌دانند که این انتخاب می‌تواند چه حواشی را برای این مجموعه در پی داشته باشد. ضمن این‌که در کل، راه‌اندازی این ارکستر در ذهن مردم این چالش را ایجاد می‌کند که بالاخره سیاست شهرداری تهران در برابر موسیقی چیست؟ در این یک‌بام و دو‌هوا چرا یکی از زیر مجموعه‌های شهرداری، موسیقی را تعطیل و دیگری ارکستر راه‌اندازی می‌کند؟ البته تلاش خبرنگار ما، برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها و گفت‌وگو با مدیران خانه هنرمندان تا لحظه تنظیم این گزارش به سرانجامی نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها