اعضای باندی که در جاده‌های جنوب کشور به راهزنی مسلحانه مشغول بودند، سرانجام توسط ماموران پلیس استان بوشهر دستگیر شدند. اعضای این باند راه خودروها را سد و برای ترساندن طعمه‌شان، تیراندازی و در نهایت خودروها را سرقت می‌کردند. اعضای این باند حدود دو هفته پیش در جریان 30 ساعت تعقیب، گریز و درگیری مسلحانه با پلیس به دام افتادند.
کد خبر: ۷۰۵۱۸۸

در بازجویی از متهمان مشخص شد فردی شرور با تشکیل باندی حرفه‌ای خودروهای عبوری را در جاده‌ها مسلحانه سرقت می‌کرد. اعضای این باند در آخرین اقدام مجرمانه خود پس از سرقت یک دستگاه خودروی پرادو از شهرستان فراشبند در استان فارس و یک دستگاه خودروی پراید در شهرستان دشتی، در دام پلیس گرفتار و هر ده نفر آنها دستگیر شدند.

از اعضای این باند سه قبضه سلاح کلاشینکف و مقدار زیادی مهمات ـ‌که در درگیری با پلیس یا سرقت از خودروها استفاده می‌شد ـ کشف شد. تحقیق از متهمان ادامه دارد.

سارقان دستگیر شده که ساکن استان‌های فارس و بوشهر هستند، بین 23 تا 25 سال دارند و تاکنون به شش فقره سرقت مسلحانه در استان‌های بوشهر و فارس اعتراف کرده‌اند و شش دستگاه خودروی سرقتی از آنان کشف شده است.

سرکرده این باند که فردی به نام محمدقلی بیست و پنج ساله اهل یکی از شهرهای جنوبی فارس است، گفت چندی پیش در برخی روستاهای دشتستان و جم زمین کشاورزی اجاره و مبالغی از افراد مختلف قرض کردم و وقتی برای بازپرداخت آن با مشکل مواجه شدم، همراه دوستانم به فکر سرقت از خودروها در جاده‌های جنوبی استان و راهزنی از ماشین‌های ترانزیتی افتادم.

وی در پاسخ به این پرسش که از دستگیری توسط پلیس واهمه نداشتید، گفت: در چند ماهی که سرقت‌هایمان را در جاده‌های خلوت شهرستان‌های دیر و جم آغاز کردیم، مخفیگاه خود را در کوه‌های دشت پلنگ دشتی انتخاب کردیم که با محل حادثه فاصله و راه دسترسی دشواری داشت، ضمن این‌که با توجه به شبانه بودن اغلب سرقت‌ها، فکر نمی‌کردیم پلیس بتواند مخفیگاهمان را ردیابی و ما را دستگیر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها