پس از تهران نوبت به اصفهان رسید

آغاز قطع آب مشترکان پُرمصرف اصفهانی

سه روز پس از اعلام شناسایی و قطع انشعاب آب 3 هزار مشترک تهرانی در ساعاتی از روز که البته با اندکی تغییر در حال اجرا است، حالا مقامات آبفای استان اصفهان هم می‌گویند برای 53 هزارمشترک پُرمصرف اخطاریه قطع آب ارسال کرده‌اند که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، آب این دست از مشترکان در ساعات پیک مصرف شبانه روز قطع خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۵۰۸۲
آغاز قطع آب مشترکان پُرمصرف اصفهانی

در جدیدترین دسته بندی وزارت نیرو، اصفهان و کرمان به لحاظ منابع آبی در وضعیت قرمز قرار دارند.

محمد پرورش مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران اواخر هفته گذشته از اجرای برنامه قطعی آب مشترکان پُرمصرف در تهران و اخذ مجوزهای لازم برای انجام این کار خبر داده بود.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، بعد از سه ماه اولتیماتوم به مشترکان پُرمصرف تهرانی بنا داریم آب سه هزار مشترک تهرانی را به مدت هفت ساعت قطع کنیم.

طبق اعلام پرورش، قرار بود این کار از روز شنبه هفته جاری انجام شود. با اینکه قرار بود این کار را به صورت جدی انجام دهیم، اما با تماس های مکرر مردم و اظهارنگرانی مشترکان نسبت به قطع احتمالی آب منازل، یک مهلت یکماهه برای مشترکان پُرمصرف جهت تطبیق وضعیت مصرفی خود با الگو در نظر گرفتیم.

وی افزود: این موضوع درباره آب مشترکان تهرانی پُرمصرف بالای 200 متر مکعب به اجرا درآمده و دیگر بحث در نظر گرفتن مهلت یکماهه مطرح نیست. از روز شنبه هفته جاری، آب این دسته از مشترکان به مدت 7 ساعت قطع شده است. در عین حال یک فرصت یک ماهه به مشترکان 50 تا 200 متر مکعب برای اصلاح الگوی مصرف داده ایم.

حال چند روز پس از اجرای قطعی آب مشترکان پُرمصرف تهرانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز از قطع آب مشترکان پُرمصرف اصفهانی سخن می گوید.

هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: برای 53 هزار مشترک از حدود یک میلیون و 154 هزار مشترک استان اصفهان اخطاریه قطع آب ارسال شده و در صورتی که این مشترکان تغییری در روند مصرف آب اعمال نکنند، آب واحدهای آنها در ساعت‌های پیک مصرف قطع خواهد شد.

وی افزود: آب مشترکان پُرمصرف که پس از ارائه اخطاریه همچنان الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند، قطع می‌شود.

امینی گفت: سال گذشته 62 درصد مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند که در سه‌ ماهه نخست سال‌ جاری این رقم به 68 درصد رسید و در زمان حاضر 32 درصد از مشترکان بیش از 20 مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت مروجان مصرف آب در سطح کلانشهر اصفهان، افزود: هم‌ اکنون 12 گروه سه نفره صبح‌ ها و بعدازظهرها مصرف بهینه آب به اقشار مختلف را توصیه می‌کنند و در صورتی که مشترکان تذکرها و آموزش‌های مروجان را جدی نگیرند، آب واحدهای آنها قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان فعالیت مروجان مصرف بهینه آب را در سطح شهر اصفهان بسیار موثر در صرفه‌جویی آب ارزیابی کرد و گفت: در زمان حاضر، بیش از 90 مروج در شش منطقه شهر اصفهان ترویج مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه الگوی مصرف آب حدود 18 تا 20 مترمکعب در ماه است، متاسفانه برخی از مشترکان بیش از 50 مترمکعب آب مصرف می‌کنند و این درحالی است که در تابستان 93 شرکت آب و فاضلاب به‌ منظور تامین آب شرب مشترکان با محدودیت‌های جدی روبرو بوده است.

امینی افزود: میزان نیاز آبی در پیک مصرف بیش از 14.5 مترمکعب در ثانیه است اما منابع آبی موجود حدود 11.7 مترمکعب در ثانیه است؛ بنابراین کمبود حدود 2.8 مترمکعب آب در ثانیه جهت تامین آب شرب مشترکان باید از طریق مصرف بهینه آب میسر می‌شد که خوشبختانه برخی از مشترکان این امر را به‌ خوبی رعایت کردند چرا که تا پایان سال گذشته 62 درصد مشترکان میزان آب مصرفی آنها بین صفر تا 20 مترمکعب در ماه بوده اما در سه‌ ماهه نخست امسال‌ این رقم به 68 درصد رسیده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها