معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: در این پرونده اولویت نخست دولت و قوه قضاییه، بازپس‌گیری مطالبات وزارت نفت است و پس از آن لازم است آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی دقیقی انجام شود تا زمینه‌های بروز این‌گونه تخلفات شناسایی و برای جلوگیری از تکرار آن تدابیر لازم اندیشیده شود.
کد خبر: ۷۰۴۹۷۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی در طراحی سامانه‌های مختلف الکترونیکی برای شفاف‌سازی و گسترش نظارت بر فرآیندهای بانکی، اقدامات صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد و افزود: پاسخگویی در ذات سیستم‌هایی است که به صورت شفاف و هوشمند عمل می‌کنند و لازم است نظام بانکی کشور نیز برای سرعت بخشیدن به اجرای این سامانه‌ها و توسعه و فراگیر شدن آنها اقدام کند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و گفت: در این مسیر، تنها راه دستیابی به نتایج مطلوب برای خشکاندن ریشه‌های فساد و ممانعت از بروز تخلفات اقتصادی، پرهیز و دوری کردن از مسائل حاشیه‌ای و جلوگیری از سیاسی کردن موضوع است.

در این جلسه گزارش‌هایی از آخرین پیگیری‌ها و تحقیقات درخصوص پرونده بابک زنجانی و برگزاری مزایده اموال وی برای وصول مطالبات دولت ارائه شد.

نماینده بانک مرکزی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از برخورد با برخی موسسات اعتباری متخلف و اقدامات انجام شده در حوزه فناوری‌های نوین برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه کرد و به بیان توضیحاتی پیرامون سامانه‌های مختلف طراحی شده در بانک مرکزی برای شفاف سازی، مدیریت الکترونیکی چک، مقابله با پولشویی و جلوگیری از دیگر تخلفات اقتصادی پرداخت.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، وزرای امور ‌اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجــارت، رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس‌کل دیوان محاسبات کل کشور، دادستان تهران، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را در خصوص راهکارهای گسترش شفاف سازی و جلوگیری از فساد اقتصادی مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها