وزیر دفاع ایران در واکنش به ادعای همتای آمریکایی:

آمریکا از اتخاذ موضع گیری های پوچ پرهیز کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح :

هرگونه تهدیدی را با قاطعیت پاسخ می دهیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تشریح اهمیت ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک جمهوری اسلامی ایران و نقش قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح پشتوانه سیاست خارجی کشور محسوب می‌شود و قادر است هرگونه تهدیدی را با با قاطعیت پاسخ دهد.
کد خبر: ۷۰۴۸۹۷
هرگونه تهدیدی را با قاطعیت پاسخ می دهیم

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در همایش سالانه رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای نقش محوری و تأثیرگذار در عرصه جهانی و منطقه‌ای ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه "قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در یک انسداد ژئوپلتیک قرار داشت"، افزود: انقلاب اسلامی این انسداد ژئوپلتیک را در هم شکست و با وجود توطئه‌ها و تهدیداتی که در سه دهه اخیر علیه ایران به کار بسته‌اند، با اقتدار از این موانع و تهدیدات عبور کرده و با دو قاعده سرزمین مؤثر و رهبری شاخص و برجسته در کنار اتحاد سرزمینی، انسجام ملی ناشی از رهبری، روحیه استقلال‌طلبی و رفتار مستقل سیاسی یک الگوی جدید را در این عرصه ارائه کرده است.

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه "این اقتدار بی‌پشتوانه نیست"، تاکید کرد: قادریم آنچه که خود با تکیه بر توان علمی و مهندسی طراحی و تولید می‌کنیم، در خدمت یک دفاع مؤثر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: وزارت دفاع با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های فراوانی که از سوی دشمنان اعمال شده، با تبدیل آن به فرصت، فرایند پاسخ به نیاز نیروهای مسلح را نهادینه و بومی کرده و نیروهای مسلح را قادر می‌سازد که بتوانند به تهدیدات واکنش مناسب نشان دهند.

وزیر دفاع، اشراف و تسلط بر تحرکات، اقدامات و برنامه‌های دشمن را از اصول مهم راهبرد دفاعی کشورمان برشمرد و افزود: درک درست و واقع‌بینانه از موقعیت دشمن و خودی موجب شده جمهوری اسلامی ایران در موضع برتر و تأثیرگذار در محیط امنیتی قرار گرفته بطوری که در مقابله با تهدید از موضع سازش برخورد نکند.

دهقان با اشاره به قدرت منطقه‌ای ایران، گفت: قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و متحدانش موجب شده رژیم صهیونیستی که تا دیروز رؤیای تسلط بر نیل تا فرات را در سر می‌پروراند، برای تأمین امنیت خود به دیوار حائل محدود و متوسل شود و در مقابله با جریان انتفاضه مردم فلسطین و مقاومت جانانه مردم غزه در یک بن‌بست ژئوپلتیک قرار گیرد.

وی با تشریح تحولات و حوادث اخیر در منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: بعد از فروپاشی نظام دوقطبی، نظام سلطه که در ابتدا تلاش داشت با جنگ بین تمدنی، انقلاب اسلامی و پیامدهای آن را مهار کند، اما امروز به سیاست جنگ درون‌تمدنی جهان اسلام روی آورده و داعش و سایر جریانات افراطی و خشونت‌طلب محصول چنین تفکر و سیاستی است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و جایگاه دیپلماسی دفاعی اشاره کرد و با تاکید بر نقش نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در پیشبرد این مهم، گفت: ما آمادگی داریم به جز یکی - دو کشور با همه کشورهای جهان با اولویت کشورهای همسایه، اسلامی و همسو روابط دفاعی سازنده داشته باشیم و از فرصت‌هایی که در این زمینه وجود دارد حداکثر بهره‌برداری را برای تحکیم صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی به عمل آوریم.

دهقان در پایان با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی و فرصت‌های خوبی که در همین ارتباط بوجود آمده است، از تلاش‌های ظریف و همکارانش در وزارت خارجه به خاطر همکاری‌های خوبی که برای پیشبرد اهداف دیپلماسی دفاعی اعمال می‌کنند تشکر و قدردانی کرد و افزود: بر اساس تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور و بهره‌گیری از تجارب گذشته با انسجام و هماهنگی کامل در جهت تأمین حداکثری منافع ملی کشور گام‌های بلندی برداشته شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها