جام جم ورزشی: سرمربی تیم پرسپولیس با اعتراض به حکم کمیته انضباطی علیه پیام صادقیان می‌گوید محرومیت سه ماه فوتبال یک بازیکن را نابود می‌کند.
کد خبر: ۷۰۴۶۷۵
انتقاد تند علی دایی از حکم کمیته انضباطی درباره صادقیان

علی دایی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اتفاقات این روزهای این تیم، پیام صادقیان و محرومیتش گفت: پیام عمل زشتی انجام داد. کلی صحبت کردیم درباره بازی اول و اتفاقات و اخراج کفشگری اما پیام از کوره در رفت. شاید این مساله دلایل مختلف داشته باشد. آن چه در برنامه "90" نشان داده شد کاملا گویا بود. او به دلیل یک جلسه محرومیتش در فصل قبل دیگر این کارها را نکرد.

دایی ادامه داد: تا به حال سابقه نداشته که پیام به داور پرخاش کند. فصل قبل چند خطای بد کرد اما با یک جلسه محرومیت درست شد. امسال هم خود ما زودتر از فدراسیون او را جریمه کردیم. من هم این جا از داور بازی عذرخواهی می‌کنم اما وقتی تیم ما دو بر هیچ عقب بود و داور هند بازیکن فولاد را نگرفت باعث عصبانیت پیام شد.

وی افزود: دنبال توجیه نیستم اما نفس کار را ببینید. در صحنه خطای هند بازیکن فولاد چرا داور کنار پرچم نزد؟ متاسفانه داور بازی کارت قرمز مستقیم داد و باعث آن عمل بعدی شد که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دایی ادامه داد: مگر می‌شود با برخورد قهری این مسائل را حل کرد؟ پیام بازیکنی است که می‌تواند با عملکرد خوبش به تیم ملی کمک کند. اگر قانون است باید برای همه باشد. زمانی که کرار در تراکتورسازی بود، چرا به خاطر برخورد شدیدش با داور جریمه کمی داشت؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین گفت: اگر سال قبل پیام به خاطر ضربه آرنجش اخراج می‌شد، این خطاهای سریالی او اتفاق نمی‌افتاد. همان موقع هم گفتم که چرا فقط خطای پیام را نشان دادید.

دایی که در برنامه "90" صحبت می‌کرد، ادامه داد: عدالت باید برای همه باشد. همه را باید نشان بدهید. مثلا در پرونده بازیکنانی که سرباز بودند و بازی کردند، آیا پرداختید که منشاءاش کجا بوده است؟ این مساله‌ای که اتفاق افتاد در کدام تیم بوده است؟ چطور می‌شد از تعدادی بازیکن در سال‌های متمادی به این شکل استفاده کرد؟ خیلی از مسائل را عنوان نمی‌کنید.

وی افزود: ماهینی ما زمانی که در استقلال اهواز بوده چنین مساله‌ای برایش رخ داده که البته از صحت و سقمش خبر ندارم. کمیته انضباطی امروز درباره بازیکنان مشکل‌دار و تیمی که بیشترین مشکل را داشته چه برخوردی کرده است؟

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: راه‌حل این است که اولا بازیکن را سه ماه محروم نکنند. این محرومیت فوتبال بازیکن را نابود می‌کند وگرنه ما کسانی را داریم که می‌توانند جای پیام را بگیرند.

دایی افزود: مثلا سوارز یک عمل را چند بار تکرار کرد. صادقیان تا به حال چند بار به داوری اعتراض کرده است؟ ضربات آرنج او به بازیکنان حریف چه ارتباطی با برخورد او با داور داشته است؟ من این حکم را سنگین می‌دانم. خود داور گفته که پیام حرف بدی نزده است. ضمن این که باعث و بانی شروع این ماجرا تیم داوری بود.

وی افزود: حرف من اصلا این نیست که پیام بهترین بازیکن ایران است یا نیست بلکه می‌گویم محرومیت او سنگین بوده است. ضمنا در برنامه "90" حرکت پیام با "دی‌کانیو" مقایسه شد که داور را هل داد و به زمین انداخت. آیا فوتبال ما با انگلیس یکی است؟ آیا زمین‌ها و امکانات و شرایط ما یکی است؟

دایی درباره اختلافات هیات مدیره و مدیرعامل باشگاهش هم گفت: برای آقای سیاسی احترام زیادی قائلم اما شاید 20 برابر من مصاحبه کرده‌اند. تیم اکنون به آرامش و حمایت نیاز دارد. اگر تیم ببرد همه به‌به و چه‌چه می‌کنند و بازیکن به کسی نیاز ندارد وقتی می‌بازیم به آرامش نیاز داریم.

وی ادامه داد: باشگاه ما سخنگو دارد. من نه هیات مدیره را دیده‌ام و نه با خیلی‌هایشان افتخار آشنایی دارم. اگر کسی با علی دایی مشکل دارد یا با رحیمی، نباید کاری کند که به پرسپولیس لطمه بخورد. از روز اول خیلی مشکلات داشتم که می‌توانم درباره‌شان کتاب بنویسم.

دایی افزود: این کارها درست نیست. یک روز عضو کمیته فنی علیه من صحبت می‌کند. همه جای دنیا کمیته فنی کمک‌حال مدیرعامل است اما این جا این را با دخالت اشتباه می‌گیرند. اگر وظایف مشخص باشد کسی در کار دیگری دخالت نمی‌کند. از آقای رحیمی هم تشکر می‌کنم که همه‌جوره از من حمایت کرده‌اند.

سرمربی پرسولیس درباره شکست تیمش برابر فولاد هم گفت: خیلی بد بودیم. حتی یک پنجم کارهایی که در تمرین کار کرده بودیم انجام نشد. بدترین بازی تیمم در لیگ برتر بود. با این حال مطمئن باشید که ما روز به روز بهتر می‌شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها