درپی اعتراف رژیم صهیونیستی به شکست در جنگ غزه، شبکه المیادین از موافقت سری صهیونیستها با ۴ بند از شروط آتش بس فلسطینیها خبر داد.
کد خبر: ۷۰۲۴۹۶
موافقت پنهان تل آویو با 4 شرط مقاومت

شبکه المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد: اسرائیل به طور سری و اصولی با 4 بند از طرح فلسطینی موافقت کرده است.

رژیم صهیونیستی با توقف تجاوز خود به غزه و لغو محاصره موافقت کرده است. این رژیم همچنین با بند مربوط به حق صید دریایی و بند مربوط به اسرا موافقت کرده است. منابع رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده اند.

این خبر در حالی منتشر می شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسما به شکست در حمله به نوار غزه و محقق نشدن اهداف این رژیم اعتراف کرده است.

به گزارش خبرگزاری صفای فلسطین، بنیامین نتانیاهو روز سه شنبه گفت: ارتش اسرائیل نهایت تلاش خود را در حمله به نوار غزه به عمل آورد اما « تضمین صد در صدی برای موفقیت این نبرد وجود ندارد.»

نتانیاهو در بیانیه ای که امروز صبح منتشر کرد نبردها در نوار غزه را «پیچیده» توصیف و از سربازانش که به گفته وی در شرایط بسیار سختی تلاش کردند قدردانی کرد. وی تأکید کرد ارتش آنچه در توان داشت به کار برد اما از ابتدا نیز اعلام کرده بود تضمین صد در صدی وجود ندارد.

در همین ارتباط، ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه با اعتراف به ناتوانی در نابودی همه تونل ها در غزه اعلام کرد بعید نیست تونل های دیگری که تا مناطق اشغالی 1948 حفر شده است وجود داشته باشد. یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این ادعا کرده بود ارتش همه تونل ها را در نوار غزه نابود کرده است.

در تحولی دیگر، رژیم صهیونیستی برای معرفی علل شکست در جنگ با حماس کمیته تحقیق تشکیل می دهد.

به گزارش شبکه الاقصی، زئیف ایلکین رئیس کمیته خارجی و امنیتی کنست رژیم صهیونیستی گفته است کمیته ای برای تحقیق درباره شناسائی مسئول اداره جنگ شکست خورده با جنبش حماس تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر، سامی ابو زهری سخنگوی جنبش حماس ظهر امروز تأکید کرد نتانیاهو در حمله به نوار غزه «صد در صد شکست خورد.»

وی در بیانیه ای افزود: « ما همچنان قادریم کارهای زیادی انجام دهیم و نتانیاهو صد در صد شکست خورد.» (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها