نماینده مجلس عوام انگلیس به خاطر انتقاد از تل آویو و حمایت از فلسطینیان، توبیخ شد.
کد خبر: ۶۹۹۱۰۷
توبیخ نماینده پارلمان انگلیس به علت حمایت از فلسطینیان

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست ، «دیوید وارد»، نماینده پارلمان و عضو حزب لیبرال دموکرات انگلیس که پارسال نیز به علت انتقادهای شدید از اسراییل، با حکم تعلیق فعالیت های سیاسی روبرو شده بود، دوباره با توبیخ انضباطی روبرو است. وی اخیراً پیامی را در وبگاه توئیتر با این عنوان منتشر کرد: « اگر در غزه زندگی می‌کردم، آیا موشک پرتاب می‌کردم؟ احتمالاً بله».

دیوید وارد که نماینده مناطقِ مسلمان نشین «بردفورد» انگلیس است، سابقه ای طولانی در حمایت از فلسطینیان دارد. وی در بحث های اخیر پارلمانی بر سر بحران غزه شرکت و بیزاری خود را از اقدامات اسراییل برای مقابله با پرتاب موشک ها از سوی حماس، اعلام کرده بود. این نماینده همچنین پیام دومی را بر روی توئیتر منتشر کرد که فوراً با محکومیت مواجه شد. «دیوید وارد» در پیام خود نوشته بود: «غرب باید تصمیم خود را بگیرد که هوادار کدام طرف است»؟

«گرانت شاپس»، رئیس حزب محافظه کار انگلیس که با لیبرال دموکرات ها تشکیل ائتلاف داده است، از دیوید وارد خواست که «اظهارات هولناک» خود را پس بگیرد.

یک سخنگوی حزب لیبرال دموکرات انگلیس نیز گفت این حزب، کاملاً اظهارات دیوید وارد را محکوم می‌کند.

این سخنگو افزود: «این اظهارات بازگوکننده دیدگاه لیبرال دموکرات ها نیست. این حزب، موضوع را بسیار جدی می‌گیرد و با آن برخورد انضباطی خواهد کرد».

دیوید وارد نیز روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفت که وی خشونت ها از سوی هر دو گروه حماس و اسراییل را محکوم می‌کند، اما «کوشیده است انگیزه کسانی را که به سمت اسراییل موشک پرتاب می‌کنند، درک کند». وی افزود: آنها این کار را می‌کنند، «چون کاملاً ناامید شده اند و سیاستمداران نیز آنها را مأیوس کرده اند».

این نماینده پارلمان انگلیس گفت: « من اوضاع وخیمِ کسانی را که راکت پرتاب می‌کنند، درک می‌کنم».

دیوید وارد ابتدا حاضر نشد عذرخواهی کند، اما بعداً بیانیه ای را منتشر کرد و نوشت: مطلقاً خشونت ها در هر دو سوی اسراییل و غزه را محکوم می‌کنم.

دیوید وارد در مصاحبه با ایستگاه رادیوی محلی بی بی سی گفت بعد از آتش بس، دوره صلح آغاز خواهد شد، «اما باز هم فلسطینی هایی هستند که نیروهای اسراییلی به آنها شلیک می‌کنند. ضرب و شتم فلسطینی ها و بازداشت کودکان ادامه خواهد داشت، زیرا این از نظر اسراییلی ها صلح است».

دنیل تائوب سفیر اسراییل در انگلیس نیز در نامه ای به «شنیک کلگ» معاون نخست وزیر این کشور، «حیرت و انزجار» خود را از اظهارات دیوید وارد ابراز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها