مسیرهای ۹ گانه راهیپیمایی در تهران اعلام شد

برگزاری مراسم روز جهانی قدس در ۷۷۰ شهر ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همان روزهای ابتدایی حمله به غزه گفته بود که در مقابل فشارهای بین‌المللی کوتاه نمی‌آید و حملات علیه غزه را ادامه می‌دهد. حال با شدت گرفتن این حملات و گذشتن تعداد شهدا از مرز 515 نفر، درخواست‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس افزایش یافته است، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت نیروهای صهیونیست بدون توجه به این درخواست‌ها، همچنان به حملات هوایی و زمینی خود ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۸۲۱۱
به گزارش ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل صبح دیروز نشستی فوق‌العاده را درباره اوضاع نوار غزه برگزار کرد. درخواست برگزاری این نشست از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین اردن مطرح شده بود. اعضای شورای امنیت در نشست مذکور که دو ساعت به طول انجامید نسبت به افزایش تعداد قربانیان در نوار غزه ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف فوری خشونت‌ها شدند. این اعضا همچنین طرح آتش‌بس مصر برای توقف خشونت‌ها در نوار غزه را تائید کردند.

از سوی دیگر نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار پایان اشغال فلسطین و اجرای توافق‌های سازمان ملل درباره پرونده فلسطین شد. وی همچنین افزود طرح اعلام آتش‌بس در غزه که از سوی مصر اعلام شده بود یکی از فرصت‌های از دست رفته برای حل دیپلماتیک بحران فعلی بوده و مسئولیت از دست رفتن این فرصت برعهده اسرائیل است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز گذشته برای دومین مرتبه از آغاز حملات در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو بار دیگر ضمن تاکید بر حق اسرائیل در دفاع از خود، خواستار برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه شد. همچنین فدریکا موگرینی، وزیر خارجه ایتالیا دیروز در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی و حماس خواست تا فورا آتش‌بس کنند.

علاوه بر این درخواست‌های بین‌المللی، مردم کشورهای مختلف دنیا با برگزاری تظاهرات خواستار پایان دادن به حملات صهیونیست‌ها شده‌اند.

در همین راستا، روز گذشته مردم کشورهای اسپانیا، تایوان، آمریکا و آفریقای‌جنوبی با برپایی تظاهرات و سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی، به دفاع از مردم بی‌دفاع فلسطین پرداختند. با وجود تمام این درخواست‌ها، حملات نیروهای رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز ادامه داشت. بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در جریان حملات روز گذشته صهیونیست‌ها 87 نفر شهید شدند و به این ترتیب شمار شهدای فلسطین طی 15 روز جنگ تا به این لحظه به 515 نفر و تعداد زخمی‌ها به 3500 نفر افزایش یافت.

ضربه سنگین مقاومت به صهیونیست‌ها

گرچه روز یکشنبه خونین‌ترین روز غزه بود و حمله صهیونیست‌ها به منطقه الشجاعیه شهادت نزدیک به 80 فلسطینی را رقم زد، اما نیروهای مقاومت نیز توانستند ضربات سنگینی را به صهیونیست‌ها وارد کنند.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات روز یکشنبه، دستگیری یک افسر صهیونیست به دست نیروهای مقاومت بود. در همین راستا، گردان‌های شهید عزالدین قسام اعلام کرد عصر روز یکشنبه یک افسر یگان مرزی ارتش عبری به نام شائول آرون را به اسارت خود درآورده است. بنا به گفته گردان‌های قسام، این افسر یگان مرزی ارتش عبری در جریان عملیاتی در شرق محله التفاح به اسارت گرفته شد. در ابتدا مقامات اسرائیلی واکنشی نسبت به این خبر نداشتند، اما ظهر دیروز خبر دستگیری این افسر را رد کردند.

البته این رویکرد صهیونیست‌ها طی دو هفته گذشته تکراری بوده است که آمار و ارقام کشته‌ها و مجروحان خود را اعلام نمی‌کنند. روز یکشنبه که نیروهای مقاومت از کشته شدن 15 سرباز صهیونیست در درگیری‌ها خبر دادند، رسانه‌های اسرائیلی این موضوع را تکذیب کردند، اما بعد صهیونیست‌ها یکشنبه شب ضمن تائید این خبر، مجروح شدن حدود 30 نظامی دیگر را نیز اعلام کردند. در همین رابطه خبرگزاری فلسطین‌الیوم دیروز اعلام کرد غسان علیان، فرمانده تیپ گولانی رژیم صهیونیستی که روز یکشنبه بر اثر اصابت گلوله‌های مقاومت در شرق غزه زخمی شده بود، در اثر شدت جراحات کشته شد.

قدردانی حزب‌الله از مقاومت

در بحبوحه این درگیری‌ها، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان یکشنبه شب در تماس تلفنی با مقامات فلسطینی، از پایداری و استقامت حامیان مقاومت و نوآوری‌های آنها در عرصه میدانی قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان در تماسی تلفنی با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که حزب‌الله و مقاومت لبنان در ظاهر و باطن در کنار انتفاضه و مقاومت مردم فلسطین می‌ایستد و همچنین از موضع و شروط مقاومت فلسطین برای پایان دادن به این درگیری‌ها حمایت می‌کند.

گفته می‌شود سیدحسن نصرالله همچنین تماس تلفنی دیگری با رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی برقرار و تاکید کرده که حزب‌الله آماده است تا با اعضای مقاومت در غزه همکاری‌های لازم را به عمل آورد تا به اهدافشان جامه عمل پوشانده و طرح‌های دشمن را خنثی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها