علی کریمی که یکی از به یادماندنی و بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بود روز گذشته برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
کد خبر: ۶۹۷۹۲۹
وقتی اغراق درباره علی کریمی به اوج می رسد!

به گزارش جام جم ورزشی ؛ خداحافظی علی کریمی اتفاق غم انگیزی بود. او آخرین بازیکن از نسل طلایی بازیکنانی متشکل از علی دایی، مهدوی کیا، کریم باقری و ... بود که دیگر نظیرشان در فوتبال ایران وجود ندارد. بزرگی علی کریمی را در تمام خاطرات گذشته می توان جستجو کرد. ردپای افتخارآفرینی های او را باید در فرای مرزها دید. اما هر چقدر هم که این بازیکن سابق تیم ملی پرافتخار و بزرگ باشد برخی از اظهارنظرها درباره او چیزی جز گزافه نیست. کافی است نگاهی به گزارش ها و مقالاتی که به بهانه خداحافظی علی کریمی از فوتبال نوشته شده بیندازید. اوج گزافه گویی و اغراق را می توانید در آنها ببینید. آنجایی که فلان روزنامه نگار به شدت احساساتی علی کریمی را پیامبر زمان معرفی کرده است!! در مقاله یکی دیگر از همین روزنامه نگاران علی کریمی تبدیل به قدیس شده است؟!

سری هم به وبلاگ دیگر خبرنگار و روزنامه نگار مطرح می اندازیم. در مطلب مملو از احساس و جانانه ای که او نوشته به این جمله برمی خوریم: «در زمانه ای که همه تبدیل به حیوانات درنده خو شده اند باید نزد علی کریمی برویم و از او درس مردانگی، غیرت و انسانیت بیاموزیم!» یعنی این خبرنگار محترم نه برای دیگران که حداقل برای خود عزت نفس قائل نشده است. از این جمله حداقل چنین تعبیر می شود که او خود را در برابر انسانی به نام علی کریمی حیوان درنده ای می داند!

از وبلاگ این خبرنگار محترم هم خارج می شویم و به سراغ دل نوشته های آقای (....) دیگر روزنامه نگار ایرانی که به جام جهانی برزیل هم رفت می اندازیم. ایشان علی کریمی را نه برترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران که برترین بازیکن تاریخ فوتبال آسیا معرفی می کند و به او القابی چون "اسوه فداکاری"، "تندیس پاکی" و از همه بدتر "ناجی" می دهد!

در جای دیگر علی کریمی به رستم شاهنامه تشبیه شده که دیروز از شاهنامه خارج شد.

این جماعت جو زده و به شدت احساساتی که اتفاقا گاهی اوقات به شدت از علی کریمی انتقاد می کنند در مطالب دیگر هم القاب عجیب و غریب دیگری به او داده اند و تا توانسته اند گزافه گویی کرده اند. در شبکه های اجتماعی هم غوغایی بر پا است که از مطالب به شدت احساساتی و غلو شده این شبکه ها می گذریم.

علی کریمی بازیکن بزرگی بود و بزرگی او همیشه باقی خواهد ماند اما نباید فراموش کنیم او هم مانند ما است، انسانی از همین کره خاکی! اگر می خواهیم از او تعریف کنیم بهتر است حداقل با حفظ عزت نفس و بسیار منطقی دست به تعریف و تمجید بزنیم. دانستن این نکته برای برخی بسیار لازم است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها