استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف میوه‌های دارای فیبر مانند شلیل، هلو، زردآلو، آلو، سیب، پرتقال، انگور و گیلاس تشنگی را در طول روز کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۶۹۷۶۳۰
میوه‌های فیبردار تشنگی را کاهش می‌دهد

دکتر محمد صفریان با اشاره به اینکه این میوه‌ها دارای فیبر است و آب موجود در آنها در ساعات اولیه پس از سحر آزاد می‌شود، گفت: توصیه می‌شود در ماه مبارک رمضان از مواد غذایی که دارای فیبر است و آب بیشتری جذب می‌کنند به عنوان نوعی ذخیره آب بدن استفاده شود.

وی افزود: در ساعات اولیه پس از افطار که افراد احساس تشنگی زیادی دارند، افراد باید از میوه‌ هایی با درصد آب فراوان مانند هندوانه، خربزه و طالبی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی که بتوانند به طور تدریجی کربوهیدرات موجود در خود را آزاد کنند مانند میوه‌جات، سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس‌دار از این دسته هستند.

صفریان با بیان اینکه مصرف این مواد غذایی در وعده سحر می‌تواند موجب احساس سیری بیشتری در فرد شود، افزود: مواد شامل قند، شکر، انواع بیسکوئیت و شکلات‌ها، شیرینی‌ها، نوشابه و آبمیوه‌های مصنوعی، انواع دسرهای شیرین، زولبیا و بامیه، نان‌های بدون سبوس مانند نان سفید، نان باگت و ... به دلیل اینکه کربوهیدرات موجود در خود را به سرعت آزاد می‌کنند موجب قندخون و گرسنگی سریع‌تر می‌شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها