در دوازده روزی که از آغاز حملات نظامیان صهیونیست علیه مردم غزه می‌گذرد، عکس‌ها و تصاویر فراوانی در رسانه‌ها منتشر شده که بی‌شک باعث رنجش خاطر هر انسانی می‌شود، اما در این میان، یک عکس بیش از همه جلب توجه کرد و آن مربوط به صحنه‌ای بود که نشان می‌داد شهرک‌نشینان اسرائیل برای تماشای بمب‌باران غزه دور هم جمع شده و با اصابت هر موشکی، شادی و خوشحالی می‌کنند. حال حواشی مربوط به این اتفاق، زمینه‌ساز اخراج دایانا مگنی، خبرنگار شبکه سی.ان.ان شده است.
کد خبر: ۶۹۷۴۰۹

ماجرا از این قرار است که مگنی روز پنجشنبه از تپه‌ای که مرز اسرائیل ـ غزه را نشان می‌داد، برای تلویزیون سی.ان.ان گزارش می‌کرد و در حالی که در حال گزارش بود، صدای شهرک‌نشینانی به گوش می‌رسید که بعد از برخورد موشک‌هایی به غزه، فریاد شادی سرمی‌دادند. مگنی بعد از این‌که گزارش خود را به پایان رساند، در پیام توییتری، احساس خود نسبت به این اتفاق را این‌گونه نوشت: اسرائیلی‌هایی که روی تپه بالای سدروت با فرود بمب‌ به غزه فریاد شادی سرمی‌دادند و ما را تهدید کردند اگر یک حرف اشتباه بگوییم، خودروی ما را تخریب خواهند کرد، اراذل و اوباش هستند.

گرچه این خبر لحظاتی بعد حذف شد، اما در عرض همان چند دقیقه بیش از ۲۰۰ بار بازتوییت شد. پس از آن نیز اعلام شد شبکه سی.ان.ان مگنی را اخراج کرده است؛ البته مگنی تنها مجری آمریکایی نیست که طی چند روز گذشته به دلیل پوشش اخبار این حملات و انتقاد از صهیونیست‌ها کار خود را از دست داده است. چند روز پیش نیز ایمن محی‌الدین، خبرنگار شبکه آمریکایی ان.بی.سی از کار اخراج شد.

حسین خلیلی‌ / گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها