رییس جمهوری با اشاره به حمله بی رحمانه رژیم صهیونیستی به مردم روزه دار غزه تاکید کرد : سردمداران رژیم تل آویو هیچ مبنا و منطقی برای موشک باران و کشته و زخمی کردن افراد بی گناه و غیر نظامی ندارند و این وحشی گری را نمی توان به بهانه کشته شدن چند نفر توجیه کرد.
کد خبر: ۶۹۶۶۳۶
رژیم صهیونیستی هیچ توجیهی برای کشتار مردم غزه ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی در آغاز جلسه روز چهارشنبه هیات دولت افزود: تنها یک رژیم حامی تبعیض نژادی و آپارتاید می تواند ده ها هزار زن و مرد و کودک بی گناه را به بهانه کشته شدن سه نفر زیر باران گلوله های توپ و تانک و بمباران های بی امان قرار دهد.

وی تصریح کرد : امروز ملت مظلوم فلسطین علاوه بر اینکه آماج گلوله های صهیونیست ها قرار دارند تحت شدیدترین محاصره اقتصادی نیز واقع شده اند بطوریکه حتی کمک های پزشکی ، دارویی و غذایی از آنها دریغ می شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی از دیگر مصیبت های جهان اسلام را تحرکات تروریستی در عراق و سوریه دانست و گفت: متاسفانه عناصر افراطی طبق برنامه های استعماری و به نام اسلام علیه اسلام اسلحه به دست گرفته اند و به اختلاف ، تفرقه و خونریزی می پردازند.

دکتر روحانی با اشاره به مشی امیر المومنین (ع) در مواجهه اخلاقی با دشمنان و تاکید ایشان بر سخن گفتن با لحن مناسب با آنان ابراز امیدواری کرد که با کمک همه کشورهای اسلامی، مردم مسلمان عراق با ایستادگی ، هوشیاری و بصیرت از این مشکل عبور کنند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به مقوله فرهنگ و حساسیت های رهبری درباره این مقوله پرداخت و گفت: فرهنگ انقلاب را هیچ کس نمی تواند تضعیف کند و دولت خود را موظف می داند با نگاه ملی از هرکس که به فرهنگ والای ایرانی – اسلامی خدمت می کند، حمایت نماید.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر نگاه رهبر معظم انقلاب به مقوله فرهنگ از همه مسوولان فرهنگی خواست که راهبردهای رهبری در حوزه فرهنگ را مورد توجه جدی قرار داده و اجرایی نمایند.

رییس جمهوری گفت: بیانات رهبری به روشنی نشان می دهد که حساسیت اصلی ایشان در حوزه فرهنگ بر اصول اسلام و انقلاب تاکید دارد و فراتر از محدودیت های جناحی است و همه کسانی را که برای فرهنگ اسلام و انقلاب تلاش می کنند ، صرفنظر از ملاحظات جناحی مورد عنایت قرار می دهد.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت نیز از ابتدا جناح بندیهای سیاسی را در دستور کار قرار نداده است و تلاش کرده تا بر اساس قانون و شایسته سالاری عمل کند.

رییس جمهوری تاکید کرد همه اعضای دولت اعم از وزارتخانه هایی که مسوولیت مستقیم در قبال وضعیت فرهنگی کشور دارند تا وزارتخانه هایی که بطور غیر مستقیم در این مقوله سهیم هستند باید تمام مساعی خود را برای تحقق اهداف فرهنگی و رفع نگرانی ها طبق رهنمودهای رهبری بکار بندند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به نظر و دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ باید به این موضوع بیش از پیش اهمیت دهیم ، بدانیم حل مسایل فرهنگی عزم ملی می طلبد و نباید نگاه جناحی به آن داشت و باور کنیم که تغییرات فرهنگی امری زمان بر و بلند مدت است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به فضیلت های ماه مبارک رمضان و شب های قدر اشاره و ابراز امیدواری کرد که همه مسلمانان و بویژه ملت بزرگ ایران از فیوضات ومعنویت این ایام بیش از پیش بهره مند شوند.

دکتر روحانی همچنین با برشمردن ویژگیهای شخصیتی امام علی (ع) ، گفت: ضربت شمشیر بر فرق سر امیرالمومنین (ع) ضربت بر یک انسان نبود بلکه ضربت بر عدالت و معنویت در دنیای اسلام و جهان بود.

رییس جمهور با اشاره به فرازهایی از سخنان آن امام همام در نهج البلاغه گفت : ما باید در پی عمل به دستور الهی و راه حق باشیم و راه حق را تا به آخر و نهایت بپیماییم و در دفاع از حق در ابعاد مختلف استقامت بورزیم تا همانطور که آن حضرت گفت «اگر نمی توانیم مثل علی باشیم ولی علی را یاری کنیم.»

لایحه هوای پاک در هیات دولت بررسی شد

همچنین در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اعضای دولت درباره مهمترین مسایل و مباحث اجرایی روز کشور تبادل نظر شد.

در این جلسه گزارش کمیسیون امور زیربنایی ، صنعت و محیط زیست در خصوص لایحه "هوای پاک" (لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا) به هیات وزیران ارائه شد و مواردی از آن به تصویب رسید.

هیات وزیران در ادامه تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی را پس از بحث و بررسی تصویب کرد.

الگوی مصرف آب و برق از ابتدای سال ۱۳۹۲ برای حوزه های علمیه ، مساجد ،دارالقرآن ها ، حسینیه ها و اماکن دینی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی از جمله مصوبات جلسه هیات وزیران بود.

به منظور توسعه مشارکت مردم در آموزش و پرورش و حمایت از سرمایه گذاری در ایجاد و اداره مدارس و مراکزپرورشی یا آموزشی غیردولتی ، هیات وزیران لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را تا دو سال دیگر به تصویب رساند.

با توجه به انقضای مهلت آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۸ تیرماه ۱۳۸۷ ، لایحه اصلاح قانون مذکور توسط هیات وزیران تصویب شد . در این لایحه مواردی از قبیل تقسیم بندی شوراها به شوراهای یک و دو ، تعیین حدود صلاحیت ترکیب اعضای شوراها و چگونگی انتخاب اعضا و قضات مربوط ، شرایط عضویت ، افزایش نصاب دعاوی مالی به تناسب افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه دادرسی و چگونگی هزینه کرد آن پیش بینی شده است.

تصویب آیین نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از دیگر مصوبات این جلسه هیات وزیران بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها