این روزها وقتی در بزرگراه‌های شهری رانندگی می‌کنید، بیشتر احتیاط کنید، بخصوص وقتی پایتان را روی پدال گاز فشار می‌دهید تا عقربه‌های سرعت‌شمار همین‌طور بالا و بالاتر برود. اگر هم مجبور به رانندگی در شب هستید که احتیاط‌تان را دو برابر کنید؛ چراکه غفلت شما قطعا موجب پشیمانی‌تان خواهد بود.
کد خبر: ۶۹۶۷۵۲

این همه توصیه به رعایت احتیاط نه تنها به این دلیل است که شاید حواس‌تان پرت شود، کنترل‌تان را در رانندگی از دست بدهید، نتوانید بموقع عکس‌العمل نشان دهید و تصادفی را رقم بزنید؛ بلکه به این دلیل که هر لحظه ممکن است از زیر یکی از پل‌های عابرپیاده یا از بین چمن‌کاری‌های حاشیه بزرگراه‌ها، عابری با سر و وضعی ژولیده بی‌توجه به زمان و مکان یک دفعه سر راهتان سبز شود.

شاید این اولین بار باشد که شما با چنین صحنه‌ای برخورد کرده‌اید، اما برای رئیس پلیس راهور تهران این موضوع تازگی ندارد. این طور که سرهنگ تیمور حسینی می‌گوید باید تازگی‌ها علاوه بر خودروها، تصادفات و نحوه رانندگی شهروندان، کارتن‌خواب‌ها را هم به فهرست معضلات ترافیک شهری اضافه کرد. نوع زندگی خاص کارتن‌خواب‌ها در حاشیه بزرگراه‌ها باعث شده آنها چندان خود را مقید به رعایت قوانین و مقررات ندانند یا توصیه به استفاده از پل عابر و خط‌کشی برای عبور از عرض بزرگراه برایشان بی‌معنا باشد، به همین دلیل ممکن است شما در طول شبانه‌روز از این قبیل صحنه‌ها که یک کارتن‌خواب بی‌توجه به شرایط زمانی و مکانی اطراف از یک سوی بزرگراه به سوی دیگر می‌دود یا در حاشیه بزرگراه قدم‌زنان مسیری را می‌پیماید، فراوان دیده باشید. تصادفات مرگباری که در پی حضور این کارتن‌خواب‌ها در بزرگراه‌ها رخ داده، باعث شده تا آنها به دردسری برای رانندگان و ترافیک شهری تبدیل شوند.

به همین دلیل است که پلیس ضمن این‌که از رانندگان می‌خواهد هنگام تردد در بزرگراه‌ها علاوه بر این‌که سرعت مجاز را رعایت می‌کنند، جانب احتیاط را نیز رعایت کنند تا در صورت مشاهده این افراد حداقل بتوانند بموقع عکس‌العمل نشان دهند و از رقم خوردن تصادفی مرگبار پیشگیری کنند.

البته در این میان، پلیس از شهرداری نیز می‌خواهد به عنوان متولی جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها نسبت به حوادث و تصادفاتی که حضور کارتن‌خواب‌ها می‌تواند دلیل آن باشد، بی‌تفاوت نبوده و نسبت به جمع‌آوری این افراد از حاشیه بزرگرا‌ه‌ها و اتوبان‌های شهری اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها