سارقان در هر دزدی دست‌کم 5 میلیون تومان به دست می‌آوردند

زورگیران در کمین مشتریان بانک‌ها

کارآگاهان اعضای یک باند سرقت را که به کمین مشتریان بانک‌ها می‌نشستند، به دام انداختند. اعضای این باند پس از هر سرقت تا مدت‌ها به محل جرم برنمی‌گشتند تا در کمین پلیس گرفتار نشوند.
کد خبر: ۶۹۶۷۰۵

مردی میانسال چندی پیش به پلیس مراجعه کرد و از سرقت کیف دستی‌اش از داخل خودرو خبر داد. او به پلیس گفت: امروز از بانک حدود پنج میلیون تومان دریافت کردم، اسکناس‌ها را داخل کیف گذاشته و آن را هم روی صندلی عقب خودرو گذاشتم. پس از طی مسافتی در محلی خلوت، موتورسیکلتی سه ترک سد راهم شد و راکبان با شکستن شیشه خودرو، کیفم را سرقت کردند.

با شکایت مرد میانسال، تحقیقات برای دستگیری عاملان این سرقت آغاز شد. کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها با سرقت‌های مشابه مواجه شدند. متهمان در این دزدی‌ها با شکستن شیشه یا قفل صندوق عقب خودروها، کیف حاوی پول را به سرقت برده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این باره می‌گوید: تحقیقات نشان می‌داد اعضای این باند سرقت‌هایشان را از شهرستان گرگان شروع کرده و تا شهرستان قائمشهر ادامه داده‌اند. سارقان در اکیپی سه نفره مقابل شعب بانک‌ها به کمین می‌نشستند و با شناسایی افرادی که از بانک پول می‌گرفتند، طعمه‌هایشان را تعقیب و در محلی خلوت سرقت می‌کردند.

سرهنگ عظیمی ادامه می‌دهد: سارقان در هر سرقت یک منطقه را انتخاب می‌کردند و مدتی از محدوده سرقت دور می‌شدند تا چنانچه پلیس یا مالباختگان در کمین آنها باشند، شناسایی نشوند. اعضای این باند به 13 مورد سرقت اعتراف کرده‌اند و مشخص شده است آنها در هر سرقت بیش از پنج میلیون تومان دزدیده‌اند.

به گفته این مقام انتظامی، متهمان بعد از اعتراف به جرایم‌شان به بازسازی صحنه سرقت‌ها پرداختند.

بنا بر این گزارش، متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر شاکیان احتمالی این باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها