ششمین دور مذاکرات هسته‌ای

ظریف و کری نشست خبری دارند

امروز وزرای خارجه ایران و آمریکا جداگانه در وین نشست خبری برگزار خواهند کرد تا نتایج گفت‌وگوهای خود را تشریح کنند.
کد خبر: ۶۹۶۲۰۱
ظریف و کری نشست خبری دارند

به گزارش جام جم آنلاین جان کری و محمد جواد ظریف در دو روز گذشته گفت‌وگوهای طولانی را پشت سر گذاشتند اما هیچگاه از نتایج این گفت‌وگوهای دو جانبه و سه جانبه سخنی به میان نیاوردند.

اکنون پس از برگزاری سه دور گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و آمریکا امروز در وین قرار است این دو وزیر خارجه در نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند.

وزیر خارجه آمریکا در نخستین دور گفت‌وگوهای خود با وزیر امور خارجه ایران گفته بود؛مذاکرات فوق‌العاده‌ای داشته ولی این هنوز ابتدای راه است.اما وزیر خارجه انگلیس چیز دیگری گفته بود؛هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در مذاکرات نداشتیم.

ماندن جان کری در وین نشان می‌دهد که آمریکا در شرایطی قرار گرفته است که می‌خواهد گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 به نتیجه برسد و توافق نهایی به دست آید، برای همین است که وزیر خارجه آمریکا هنوز وین را ترک نکرده اما دیگر وزرای خارجه عضو گروه 1+5 وین را به سوی کشورهای خود ترک کردند.هر چند وزرای خارجه روسیه و چین در این ضیافت وزرای خارجه 1+5 در وین حضور نداشتند.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز امروز آخرین روز وزارت خود را تجربه کرد و به جای او فیلیپ هاموند وزیر دفاع این کشور به وزارت خارجه منصوب شد.

اما روند گفت‌وگوهای ایران آمریکا همچنان ادامه دارد و امروز هم عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و ویلیام برنز قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا در وین با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

29 تیر ماه زمان پایان گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 است اگر توافقی انجام نشود آنگاه درباره تمدید مذاکرات تصمیم گیری خواهد شد گرچه به نظر می‌رسد هیچیک از طرفین موافق تمدید نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها