چه کسی برنده نبرد فینال جام بیستم می شود؟

ژرمن ها و آلبی سلسته در آغوش ماراکانا

شمارش معکوس برای به صدا در آمدن سوت آغاز فینال جام جهانی 2014 آغاز شده است. کدام تیم فاتح این فینال بزرگ است؟ آرژانتین یا آلمان؟
کد خبر: ۶۹۵۲۳۸
ژرمن ها و آلبی سلسته در آغوش ماراکانا

به گزارش جام جم ورزشی ؛ فینال امشب سومین دوئل آلمان و آرژانتین در تاریخ جام جهانی است. این دو تیم دو بار در فینال جام های جهانی 1986 و 1990 مقابل هم صف آرایی کردند ولی گویا اینبار فینال حساس تر و مهیج تر از هر زمانی است. دوئل امشب تفاوت زیادی با سه دیدار گذشته دارد. آلبی سلسته و ژرمن ها امشب در آغوش ماراکانا یکی از مهیج ترین فینال های تاریخ را برگزار خواهند کرد.

آرژانتین و یک ستاره بی همتا

انگار همه چیز آرژانتین در مسی خلاصه می شود. انگار آرژانتین فقط یک بازیکن دارد آن هم مسی است. این لیونل مسی نابغه برای مارادونا شدن یک جام قهرمانی در دنیا کم دارد. اگر او نتواند امشب تیمش را به این مهم رهنمون کند ده بار دیگر هم توپ طلای دنیا را ببرد به پای مارادونا نمی رسد.

حالا ستاره آلبی سلسته در آستانه رسیدن به این دستاورد قرار دارد؛ اتفاقی که می تواند جایگاهی همپای مارادونا برای او رقم بزند.

البته آرژانتین به غیر از مسی ستاره های دیگری هم که در برابر مسی زیاد به چشم نمی آیند، ستاره هایی همانند آنخل دی ماریا و سرخیو آگوئرو. البته اولی به احتمال زیاد در دیدار فینال غایب است اما دومی حتما بازی می کند.

اگر ستاره بزرگی به نام مسی را نادیده بگیریم آرژانتین را تیمی منسجم و سازمان یافته خواهیم یافت.


فصل قهرمانی آلمان

آلمان رکورد شکن و شگفت انگیز برای چهارمین بار پیاپی به جمع چهار تیم برتر جام جهانی راه یافته است. این تیم در سه بار حضور قبلی خود در جمع چهار تیم برتر جام جهانی به مقام قهرمانی نرسید اما اینبار آنها به کمتر از قهرمانی رضایت نمی دهند و به نظر می آید آماده تر از هر زمانی هم هستند.

آنها با توپ پر به فینال آمده اند. زدن هفت گل به برزیل نگون بخت دنیا را شگفت زده کرد.

برخلاف تیم هایی مانند آرژانتین و برزیل که تکیه اصلی شان روی تنها یک بازیکن بود، آلمان نشان داد که یک تیم به تمام معناست که در آن، بازیکنی مانند تونی کروس، به اندازه اوزیل و شواین اشتایگر (و حتی بیش از آنها) موثر است.

لو برای دیدار امشب همه بازیکنان اصلی اش را در اختیار دارد و احتمالا با ترکیبی مانند دیدار قبل تیمش را راهی میدان خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها