رئیس اتاق ایران در نامه‌های جداگانه به دفتر رهبری، دولت و مجلس

روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی انتخاب شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در تازه‌ترین اظهارات خود آمار قابل‌توجهی را درباره میزان تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر کشور ارائه کرده است.
کد خبر: ۶۹۴۵۸۳
آمار قابل توجه از تعطیلی واحدهای صنعتی

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده بتازگی با ارائه گزارشی به هیات دولت در زمینه آخرین وضع صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد که 14 هزار واحد صنعتی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مختلف تعطیل و متوقف شده‌ است.

وی این را هم گفته که می‌توان با ارائه تسهیلاتی معادل 40 هزار میلیارد ریال به بخشی از این واحدها که قابلیت راه‌اندازی مجدد را دارند در کوتاه‌مدت اشتغالی معادل 11 هزار و200 نفر ایجاد کرد.

طبق آخرین آمارهای ارائه شده، صنایع کوچک و متوسط حدود 92 درصد کل صنایع کشور را شامل می‌شود و اشتغال موجود در آنها نیز بالغ بر یک میلیون نفر می‌شود که این رقم حدود 45 درصد کل اشتغال صنعتی کشور را در بر می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی در تازه‌ترین اظهارات خود آمار تعطیلی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کشور را ارائه کرد که معاون وی نیز بتازگی آمار طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی را اعلام کرد.

به گفته حسین ابویی مهریزی، اکنون حدود 29 هزار طرح صنعتی و معدنی نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری 320 هزار میلیارد تومانی در کشور وجود دارد، که اگر به بهره‌برداری برسند یک میلیون و 170 هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود.

البته وزارت صنعت، معدن و تجارت از بین کل این طرح‌های نیمه‌تمام، به 150 طرح با سرمایه‌گذاری 180 هزار میلیارد تومانی و اشتغال 80 هزار نفری اولویت داده و به صورت مداوم پیشرفت آنها را رصد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها