هک سایت سازمان‌های دولتی با اسامی ساده

فاش شدن راز هکرها با «سلام، روز بخیر»

هکرها با روش های سریع و هوشمندانه به سیستم های دولتی، اطلاعات محرمانه یا سازمان های دفاعی یک کشور وارد شده و کنترل آن را به دست می گیرند، اما اینکه چگونه این کار را می کنند از رازهایی بود که اکنون فاش شده است.
کد خبر: ۶۹۳۰۱۱
فاش شدن راز هکرها با «سلام، روز بخیر»

هک به روشی سریع و هوشمندانه برای حل مشکل تکنیکی و غلبه به محدودیت های شبکه ای اطلاق می شود تا کنترل سیستم مرکزی یا سازمان مورد نظر در دست مهاجمان قرار گیرد.

هکرها زمانی که وارد سیستم های بانکی یا سازمان های مقصد می شوند از رمزهای بخصوصی استفاده می کنند تا بتوانند قفل و همینطور امنیت سیستم های مقصد را شکسته و بدون جلب توجه کنترل سیستم ها را به دست بگیرند.

آیا می دانید انتخاب رمز، یکی از اولویت هایی است که بیش از هر موردی برای هکرها اهمیت دارد. هکرها باید رمزهایی را انتخاب کنند که قابلیت شناسایی نداشته باشد اما جالب تر این است که هکرها از رمزهای ساده و تکراری استفاده می کنند که شاید از سادگی زیاد حتی کسی به فکر این رمزها نیز نباشد.

شاید باور این موضوع کمی دشوار باشد که چگونه هکری که به بانک های مرکزی اروپا یا ارتش یک کشور حمله می کند، می تواند از رمزهای ساده استفاده کند اما گزارشات متعدد سازمان های اطلاعاتی امریکا نشان می دهد، هکرهایی که به سازمان های مهم آمریکایی حمله کرده اند تنها از رمزهای ساده استفاده کرده اند.

کلمات عبور حداکثر تا شش کلمه بوده و در اکثر مواقع شامل حروف الفبا و اعداد هستند اما مواردی نیز وجود داشته که کلمات عبور از اسامی و سمبل های خاص یک کشور اقتباس شده باشند.

اما جالب است بدانید که اکثر کلمات استفاده شده، کلمات روزمره و ساده ای مانند:سلام، شب بخیر، روز بخیر، مدرسه، پارک، امروز، مادر و ... بوده اند.

این موضوع نشان از هوش هکرها است که کلمات ساده ای را انتخاب می کنند که کمتر کسی حتی به آنها فکر می کند در صورتی که سازمان های دولتی همیشه رمزهای عبوری سخت و دشواری را برای امنیت شبکه برمی گزینند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها