توجه مردم جهان به نسل کشی صهیونیست‌ها

آدم کشی‌ اسرائیلی‌ها ادامه دارد

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه 10 منطقه مرکزی و جنوب نوار غزه را بمباران کردند

حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به نوجوانان فلسطینی

پس از آن‌که روز شنبه نتایج کالبد شکافی محمد ابوخضیر، نوجوان شانزده ساله فلسطینی مشخص و اعلام شد او را زنده‌زنده سوزانده‌اند، دیروز در خبر دیگری اعلام شد یک نوجوان آمریکایی فلسطینی‌تبار نیز در بیت‌المقدس از سوی ماموران اسرائیلی مورد ضرب و جرح قرار گرفته و بازداشت شده است.
کد خبر: ۶۹۲۷۴۳

اینها در حالی است که مناطق فلسطینی همچنان شاهد ادامه تظاهرات اعتراضی به وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی است. به گزارش واحد مرکزی خبر، نظامیان صهیونیست بامداد روز گذشته از سه محور به اردوگاه آوارگان فلسطینی العروب یورش بردند و با جوانان این اردوگاه درگیر شدند. بنا به اعلام منابع فلسطینی، نظامیان اشغالگر برای متفرق کردن جوانان فلسطینی به شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور به طرف آنان اقدام کردند. این منابع تاکید کردند دست‌کم 15 جوان فلسطینی به ضرب گلوله‌های ارتش رژیم صهیونیستی زخمی و ده‌ها نفر دیگر بر اثر استنشاق گاز سمی دچار خفگی شدند. گفته می‌شود پس از یورش ارتش اسرائیل به اردوگاه العروب و درگیری با جوانان فلسطینی، ماموران امداد و نجات و هلال‌احمر فلسطین مستقر در اردوگاه، کمک‌رسانی به مصدومان فلسطینی را آغاز کردند.

شنبه شب نیز صدها فلسطینی با برپایی تظاهراتی در اعتراض به قتل فجیع محمد ابوخضیر، به خیابان‌ها آمدند و به طرف نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی سنگ و بمب‌های آتش‌زا پرتاب کردند. در مقابل، نیروهای پلیس اسرائیل نیز گلوله‌های گاز اشک‌آور و نارنجک‌های گیج‌کننده به سمت معترضان شلیک کردند. از شهرک «الرام» واقع در شمال شرق قدس نیز خبر می‌رسد نیروهای رژیم صهیونیستی با استفاده از گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور به سمت فلسطینی‌ها یورش بردند.

از سوی دیگر در خبرها آمده بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه ده منطقه مرکزی و جنوب نوار غزه را بمباران کردند. این هواپیماهای جنگی در حملات پی در پی خود، هفت منطقه مختلف نوار غزه را مورد هدف قرار دادند که در این حملات سه منطقه شهر خان یونس واقع در جنوب غزه را نیز بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه آموزش نظامی وابسته به گردان عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس را در جنوب غزه بمباران کرد. آنها همچنین زمینی خالی در شمال شهر رفح در جنوب غزه و زمینی کشاورزی در شرق شهر رفح را هدف قرار دادند.

شکنجه نوجوان فلسطینی ـ آمریکایی

در میان تمام افرادی که از سوی نیروهای صهیونیست بازداشت شدند، دستگیری یک نوجوان بیش از همه جنجال ایجاد کرد. این نوجوان پانزده ساله طارق ابوخضیر پسر عموی محمد ابوخضیر است که شهروند آمریکا از تامپای فلوریداست که با خانواده‌اش برای گذراندن تعطیلات تابستان به بیت‌المقدس آمده بود.

وی عصر پنجشنبه و در جریان تظاهرات فلسطینی‌ها بازداشت شد. تصاویر لحظه بازداشت او نشان می‌داد دو مامور اسرائیلی در حالی که صورت خود را پوشانده بودند، با لگد به سر و صورت طارق می‌زدند. این در حالی بود که دستان این نوجوان از پشت بسته شده بود و هیچ مقاومتی از خود نشان نمی‌داد. گفته می‌شود پلیس اسرائیل او را تا پنج ساعت به بیمارستان منتقل نکرد. عکس‌های منتشر شده از طارق نشان می‌دهد بینی و فک او شکسته شده و چشمانش متورم بوده است. نیروهای صهیونیست در توجیه این اقدام خود گفتند طارق ابوخضیر در زمان بازداشت مقاومت و به افسران پلیس حمله کرده و تیرکمان مخصوص پرتاب سنگ به همراه داشته است.

از آن‌جا که طارق تابعیت آمریکایی دارد، واشنگتن از مقامات رژیم صهیونیستی خواست در خصوص بازداشت و ضرب و جرح وی تحقیقاتی فوری و شفاف آغاز کنند. جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت:‌ طارق ابوخضیر یک شهروند آمریکایی فلسطینی تبار است که به دست نیروهای پلیس اسرائیل در قدس بازداشت شد و مورد ضرب و جرح قرار گرفت و نماینده کنسولگری آمریکا شنبه با وی دیدار داشت. ساکی گفت: واشنگتن بارها نسبت به افزایش خشونت‌ها ابراز نگرانی کرده و از تمامی طرف‌ها خواسته است برای بازگرداندن آرامش و ممانعت از کشتار بی‌گناهان تصمیمات و اقدامات مناسبی اتخاذ کنند. با وجود این درخواست از سوی آمریکایی‌ها، طارق همچنان در بازداشت است. در همین حال، لوبا سمری، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفته است: پلیس روز گذشته از دادگاه منطقه‌ای قدس تقاضا کرد مدت بازداشت طارق ابوخضیر را تمدید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها