سخنگوی دولت با بیان این‌که یارانه نقدی به خانوارهای متقاضی پرداخت می‌شود، گفت:‌ ضرب‌الاجلی برای حذف غیرمستحق‌ها در قانون تعیین نشده است.
کد خبر: ۶۹۱۵۱۴

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت در نشست خبری دیروز و در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظر نمایندگان مجلس مبنی بر پایان مهلت دولت برای تعیین تکلیف یارانه‌بگیران و مشخص کردن افراد نیازمند، گفت: در تبصره 21 قانون هیچ زمانی در این باره تعیین نشده و بند «و» این تبصره تصریح دارد یارانه نقدی باید به خانواده‌های متقاضی نیازمند که این مساله را اعلام و ثبت‌نام کرده‌اند، پرداخت شود.

نوبخت با اشاره به بررسی‌های دولت در زمینه مشخص کردن متقاضیان واقعی دریافت یارانه با توسل به پایگاه‌های اطلاعاتی تصریح کرد: ما این بررسی را شروع کردیم؛ ولی این مساله را مناسب نمی‌دانیم که هر روز این موارد را اعلام کنیم چون به محض اعلام، افراد نیازمند دچار نگرانی می‌شوند.

وی اضافه کرد: همه شاهد هستید ما همان‌طور که قول دادیم قصد نداریم از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای جبران کسری بودجه دولت استفاده کنیم بلکه قصد ما این است که این منابع را برای خدمات بیشتر به جامعه که مهم‌ترین آن، بحث درمان است، استفاده کنیم.

نوبخت با تأکید بر این‌که اقدامات ما در چارچوب قانون است، تصریح کرد: منابعی که از آنها استفاده می‌کنیم قطعا منابعی است که بودجه سال 93 برای ما تعیین کرده است.

طرح مجلس برای افزایش جمعیت نباید حقوق شهروندی را نقض کند

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره طرح افزایش نرخ باروری و تصویب آن در مجلس و اعتقاد بعضی‌ها مبنی بر وجود مواردی در این طرح که ناقض حقوق شهروندی است، گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت و اشاره به کم شدن نرخ باروری در کشور در این سیاست‌ها بخش‌های مختلف به این موضوع ورود کردند و دولت نیز در راستای سلامت مادران طرح‌هایی را در دست اقدام دارد که بخشی از آن در چارچوب پزشک خانواده دیده شده است.

وی ادامه داد:‌ قوه مقننه نیز بر همین اساس اقدام کرد؛ ولی باید تصمیمات بسیار سنجیده و در چارچوب قانون باشد تا حقوق شهروندی را نقض نکرده و به صــــورت جامع مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی دولت با بیان این‌که آنچه در مجلس تاکنون مورد توجه قرار گرفته فقط یک کلیت است، افزود: ممکن است در مواد این طرح احکامی وجود داشته باشد که در صورت تصویب، مغایر حقوق شهروندی باشد که در این صورت این مواد باید حذف شود، بنابراین هم‌اکنون هیچ اتفاقی نیفتاده جز این‌که رویکرد مجلس نسبت به سیاست‌های کلی جمعیت بــــه صورت یک طرح مدنظر قرار گرفته است.

نوبخت با طرح این پرسش که آیا واقعا برای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت نیاز به قانون داریم، اظهار کرد: البته می‌توان از هم‌اکنون با توجه به این‌که برخی از مواد این طرح دارای بار مالی است، آن را مغایر برنامه دانست و قطعا شورای نگهبان این بندها را رد خواهد کرد.وی تصریح کرد: دولت در مقابل موادی که ناقض حقوق شهروندی باشد مقاومت خواهد کرد و از حقوق شهروندان دفاع می‌کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره رابطه دولت و مجلس و همچنین کارت زرد اخیر قوه مقننه به وزیر کشور اظهار کرد:‌ دولت به منظور ایجاد تعامل با همه قوا از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.وی ادامه داد: وزرا به‌واسطه مسئولیتی که در برابر مردم دارند و همین‌طور برای اجرای برنامه‌های رئیس‌جمهور باید بسیار قوی وارد عمل شوند و هر‌ آنچه در جهت اصلاح امور است، انجام دهند.

نوبخت اضافه کرد: حال اگر این مساله با سلیقه مدیریتی برخی نمایندگان مغایر است وزیران باید ضمن احترام به آن نمایندگان که می‌توانند نظر خود را ابراز کنند آنچه را به نفع مردم و دستگاه اجرایی‌شان است، انجام دهند.وی با بیان این‌که ما از وزرا انتظارداریم کار خود را در چارچوب قانون و خواست مردم انجام دهند، تصریح کرد: البته اگر اکثر نمایندگان نظری داشته باشند باید بر اساس آن اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها