در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی همچنان نیروهای حماس را مسئول ربودن و کشته شدن سه جوان اسرائیلی در کرانه باختری می‌دانند، روز گذشته خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۹۱۳۷۶

به گزارش ایسنا، مشعل در سخنانی اظهار کرد: ما در کشتن سه شهرک‌نشین ربوده شده اسرائیلی در شهر الخلیل (در کرانه باختری) دست نداریم و خواهان متشنج شدن اوضاع نیستم، بلکه به توافق آتش‌بس پایبندیم. خالد مشعل همچنین از مسئولان ترکیه‌ای خواست برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه با فلسطینی‌ها همکاری کنند.

این سخنان در حالی بیان شد که تنش‌ها در اراضی اشغالی و به دنبال پیدا شدن جسد این جوان اسرائیلی همچنان ادامه دارد. درگیری‌های روز گذشته پس از آن آغاز شد که جسد یک نوجوان فلسطینی که ناپدید شده بود، در بیت‌المقدس شرقی پیدا شد. به گزارش منابع خبری، احتمال می‌رود این نوجوان قربانی اقدامات تلافی‌جویانه افراط‌گرایان یهودی شده باشد. بنا به گفته سخنگوی پلیس بیت‌المقدس، بامداد روز گذشته، گزارشی دریافت شد از این‌که فردی در محله بیت حنینا در منطقه عرب‌نشین شرق بیت‌المقدس ربوده شده است. وی افزود که به گفته شاهدان، افرادی این مرد را به زور سوار اتومبیل کردند و با خود بردند.

چند ساعت بعد جسد وی در بیت‌المقدس شرقی پیدا شد. همین موضوع باعث شد جمعیت انبوهی از فلسطینیان خشمگین با تجمع در برابر پاسگاه پلیس و دادن شعارهای تند علیه اسرائیل، به سوی این پاسگاه سنگ پرتاب کنند. در مقابل نیز ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را به شکل گسترده در قدس شرقی و در نقطه تماس با قدس غربی گمارد و موانع بسیاری در منطقه ایجاد کرد.

در همین راستا، الخلیل و جنین نیز شاهد درگیری‌های گسترده‌ای بود که در اثر آن تاکنون چهار فلسطینی به دلیل شلیک گلوله سربازان اسرائیلی مجروح شده‌اند. گفته می‌شود پس از شدت گرفتن درگیری‌ها میان فلسطینیان و نیروهای اشغالگر در کرانه باختری و قدس اشغالی، هلال‌احمر فلسطین حالت فوق‌العاده اعلام کرد. از سوی دیگر، به دنبال این گونه اقدامات مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها، جبهه مردمی آزادسازی فلسطین خواستار تشکیل کمیته‌های مردمی برای مقابله با این وضع شد.

این اتفاقات در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان برای یافتن ربایندگان این سه جوان، به بازداشت فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد. در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دیروز به شهرها و روستاهای مختلف کرانه باختری یورش برد و 40 فلسطینی دیگر را بازداشت کرد. در میان بازداشت‌شدگان نام روزنامه‌نگار «بشری الطویل» دختر «جمال الطویل» یکی از فعالان حماس نیز به چشم می‌خورد. بخشی از این درگیری‌ها نیز در شهر «اذنا» واقع در جنوب الخلیل پس از آن رخ داد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی منزل «زیاد عواد» اسیر فلسطینی را محاصره و تخریب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها