گفت و گو با والبوئنا هافبک تیم ملی فوتبال فرانسه

می‌خواهیم تا آخر راه برای قهرمانی برویم

هافبک ملی پوش تیم ملی فرانسه تاکید دارد که قرار است تیم ملی فوتبال کشورش در جام جهانی 2014 تا آخر راه را برای رسیدن به قهرمانی بپیماید.
کد خبر: ۶۹۰۹۹۳
می‌خواهیم تا آخر راه برای قهرمانی برویم

به گزارش جام جم ورزشی، متیو والبوئنا، هافبک مارسی یکی از بازیکنان کلیدی فرانسه در جام جهانی 2014 است. او روی هر دو گل تیمش مقابل نیجریه نقش داشت تا فرانسه بتواند به جمع هشت تیم پایانی جام برسد. حالا آنها با حریف سختی به نام آلمان روبه‌رو می‌شوند، ولی والبوئنا می‌گوید آنها نمی‌خواهند در این مرحله متوقف بشوند. گفت‌وگوی او را بعد از برد 2 بر صفر فرانسه مقابل نیجریه می‌خوانید.

رسیدن به یک‌چهارم نهایی برای تیم ملی فرانسه یک موفقیت محسوب می‌شود؟

ما از شکست نیجریه خشنودیم. رسیدن به یک‌چهارم نهایی جام جهانی چیزی نیست که همه تیم‌ها بتوانند به آن برسند. به نمایشی که داشتیم افتخار می‌کنیم. برای رسیدن به این پیروزی مجبور شدیم تا دقایق آخر بازی صبر کنیم، ولی هیچ وقت اتحادمان را از دست ندادیم. ما روز خوبی داشتیم و موثر بودیم.

این پیروزی می‌تواند خواسته‌های شما را تعدیل کند؟

به هر مرحله‌ای که می‌رسیم، باز هم می‌خواهیم جلوتر برویم. همه ما روحیه رقابتی داریم و از شما پنهان نمی‌کنم، می‌خواهیم تا آخر راه برویم. می‌دانیم لحظات سختی در پیش داریم و هر قدر به قله نزدیک‌تر می‌شویم، کارمان سخت‌تر می‌شود.

دلیل شروع نه‌چندان خوبتان مقابل نیجریه چه بود؟

بازی در ساعتی برگزار می‌شد که به آن عادت نداشتیم (این اولین بار در جام جهانی بود که فرانسه در ساعت یک بعد از ظهر به وقت برزیل بازی کرد). هوا گرم بود، ولی این بهانه‌ای برای ما نیست. وقتی به یک‌هشتم نهایی می‌رسی، باید از نظر ذهنی هم آماده باشی. می‌دانستیم بازی مقابل نیجریه سخت خواهد بود. ما هیچ وقت یکپارچگی‌مان را از دست ندادیم و این کمک کرد که از سد این تیم عبور کنیم. با وجود جوانی، نقطه قوت ما تجربه‌مان بود. پرفشار بازی کردیم و بالاخره توانستیم حریف را تسلیم کنیم.

این اولین بار در جام جهانی بود که واقعا به دردسر افتادید.

درست است، نسبت به بازی‌های قبلی لحظات سخت‌تری داشتیم. در این شرایط روحیه بالای ما به چشم آمد. نشان دادیم این تیم چه توانی دارد. وقتی در چنین مسابقه‌ای بازی می‌کنی، پیروزی هرگز از قبل مشخص نیست. در این بازی نشان دادیم تیم شخصیت بالایی دارد. چنین بازی‌هایی ریسک بالایی دارد. ممکن است سوار هواپیما شوی و به خانه برگردی، ولی ما به توانایی‌مان اطمینان داشتیم.

یک بار دیگر روی هر دو گل تیم نقش داشتی. خودت را طراح حملات فرانسه می‌دانی؟

در این جام همه چیز به من لبخند می‌زند. از تمام لحظات بازی‌ها لذت می‌برم و این را بارها گفته‌ام. به علاوه، تیم ملی فرانسه هم برنده شد. واقعا خوشحالم. بازیکنان تیم رابطه خیلی خوبی با هم دارند و این موضوع خودش را در زمین هم نشان می‌دهد.

ورود آنتوان گریزمان به زمین شرایط بازی را تغییر داد.

او بازیکنی است که به خاطر تحرک و ضربه به توپ، سرعت بازی تیم را بالا می‌برد. با ورود او تیم بهتر شد، بازیکنان تیم مثل 23 برادر هستیم و ممکن است سرنوشت بازی با ورود یکی از نیمکت‌نشینان تعیین شود. این را می‌دانیم. این برد همه بازیکنان را شامل می‌شود.

گره بازی را پل پوگبا باز کرد. این گل می‌تواند کمک کند که او راحت‌تر بازی کند؟

پوگبا یک بازیکن مستعد است و همیشه از او انتظار دارند بهتر از این باشد. در این بازی او مزد تلاشش را گرفت. او در یک بازی نیمکت‌نشین شد، ولی این بار نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و این روحیه او را خیلی بالا می‌برد. او قبل از بازی هم خیلی مصمم بود. او بازیکنی با شخصیت قوی است.

فضای رختکن چطور بود؟

فضا فوق‌العاده بود. فریاد می‌زدیم و آواز می‌خواندیم. ما به موفقیتی که تا اینجا داشتیم، افتخار می‌کنیم. تا چند ماه قبل هیچ کس فکر نمی‌کرد تیم ملی فرانسه بتواند چنین نمایشی داشته باشد. تصورات عمومی کاملا متفاوت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها