محمدباقر نوبخت در سی و هفتمین همایش افق رسانه، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برای دولت یک ضرورت و یک عامل رفع نیازهای مبرم و حیاتی خواند و با آسیب‌شناسی برنامه‌هایی که پیش از این دنبال شده بود، نظری هم به سند چشم‌انداز بیست ساله انداخت و گفت: از همه دستگاه‌ها خواسته شده اهداف کمی و کیفی، ملاک اندازه‌گیری و وضع موجود و مطلوب خود را بدون کلی‌گویی ارائه دهند.
کد خبر: ۶۸۸۱۷۷

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به امکانات فراهم کشور تاکید کرد: حجت برای ما دولتی‌ها فراهم است، امکانات کشور هم فراهم است و ما با قبول واقعیات سر کار آمدیم و دولت معطوف به این نیست که حتما نتیجه توافقات ژنو مثبت باشد و حتی اگر شرایط به مراتب بدتر و سخت‌تر از این هم شود، آماده‌ایم.

ضرغامی: آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به حوادث منطقه در دستور کار رسانه ملی است

رئیس رسانه ملی در سی‌وهفتمین نشست افق رسانه با اشاره به عزم ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: گره زدن اقتصاد کشور به روابط خارجی و شرطی کردن آن، دارای آثار زیانبار فراوانی است که باید از آن پرهیز شود. ضرغامی گفت: امروز همه مسئولان کشور در قوای مختلف، مقاوم‌سازی اقتصاد و اتکا به توانمندی و تولید داخلی را یگانه راهبرد بی‌بدیل برای حل مشکلات معیشتی مردم می‌دانند. رئیس رسانه ملی در آستانه ماه مبارک رمضان با برشمردن ویژگی‌های برنامه‌های معارفی، توجه ویژه به خانواده و جوانان را مهم خواند و بر استفاده از کارشناسان مجرب، خوش‌بیان و انقلابی و آشنا به تحولات روز تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وحدت در نگاه دینی اصالت دارد، افزود: برنامه‌های معارفی رسانه باید مقوم وحدت در جامعه اسلامی باشد و بتواند ریشه‌های تفرقه و اختلاف بین مسلمین را بخشکاند.

ضرغامی با اشاره به جایگاه مهم مداحی در اثرگذاری و تعمیق باورهای دینی، صدای خوش، آهنگ دلنشین، لفظ و محتوای مناسب را از ویژگی‌های برنامه مداحی خوب بیان کرد.

رئیس رسانه ملی با تشریح نقش رسانه ملی در خنثی‌سازی تبلیغات جریان‌های ضددینی گفت: جریان‌های سکولار و ضددین به اشکال مختلف و با استفاده از شبکه‌های رسانه‌‌ای فراوان، درصدد ضربه زدن به باورهای دینی جوانان هستند و برنامه‌های معارفی رسانه ملی باید با شناخت دقیق و رصد مستمر این جریان، نسبت به آگاه‌سازی و رفع شبهات فکری اقدام موثر کند.

ضرغامی با تشریح تحولات عراق، تروریست‌های تکفیری ـ بعثی را پیاده‌نظام آمریکا در تحقق اهداف استکبار در منطقه دانست و افزود: آمریکایی‌ها پس از ترک عراق، برنامه‌های جدیدی را در منطقه کلید زدند تا امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش در سخنانی تحریم نفت را یک فرصت خواند و گفت: این موضوع ‌گرچه مضراتی نیز داشته اما ما از مشکلات آن گذر کردیم و تا پیش از این جرات این‌که میزان فروش نفت‌مان را 50 درصد پایین بیاوریم نداشتیم.

آقا محمدی افزود: هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تامین رشد پویا و بهبود شاخص‌های اقتصادی است و هدفمان این است که یک کشور دانش بنیان پیشرفته داشته باشیم تا به جایگاه اول علمی منطقه برسیم.

وی گفت:‌ ایران اکنون بهترین فرصت را دارد تا با سرمایه‌ای که هست به توسعه پایدار برسد زیرا امید به زندگی در ایران از 59 به 74 سال رسیده و ایران بعد از انقلاب تا سال 2012 دومین کشور در سرعت رشد سرمایه انسانی بوده و همه اینها در حالی است که هیچ کشوری در جهان، تحریمی به گستردگی تحریم جمهوری اسلامی را تجربه نکرده است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بدون برنامه منسجم و یکپارچه و کمک رسانه ملی محقق نمی‌شود.

غلامرضا تاج گردون نماینده مجلس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در این همایش گفت: از دیدگاه مجلس نیز اقتصاد مقاومتی تنها راه پیشرفت مستمر و بهبود اوضاع کشور است.وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در ابتدای این ابلاغیه آمده که این یک جهاد مقدس برای فعالان اقتصادی است.رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بنا بر همین رهنمود، تحرکات مجلس با محور اقتصاد مقاومتی بالا رفته و هر دو هفته یک بار، درباره ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی نشست‌هایی برگزار می‌کنیم و به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید از مسیر شورای اقتصاد عبور کند و از بعد فرهنگی نیز باید به دغدغه‌های مختلف در بعد رسانه‌ای آن پرداخته شود. رئیس سازمان صدا و سیما در این همایش از مجموعه 18 جلدی به نام مناسبت نامه و مجموعه 9 جلدی تاریخ اسلام کاری از مرکز پژوهش‌های این سازمان رونمایی کرد.

همه مناسبت‌ها و حوادث تاریخ اسلام

حسین گودرزی، رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما درباره این کتاب‌ها به جام جم گفت: دیروز دو سری کتاب رونمایی شد.یک سری از این کتاب‌‌ها که در 18 جلد تهیه و منتشر شده، مناسبت‌نامه نام دارد که شامل همه مناسبت‌‌های شمسی و قمری در 14 قرن اسلامی است.

وی افزود: گروه محققان ما با تحقیق در تاریخ اسلام همه مناسبت‌ها را استخراج و گرد‌آوری کرده و در قالب پژوهش و نثر ادبی تنظیم کرده است.این اطلاعات در اختیار شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی قرار می‌گیرد تا آنها برای برنامه‌سازی از این تحقیقات جامع استفاده کنند.گودرزی اظهار داشت: بخش دیگری از این مجموعه به زندگی 120 شخصیت بزرگ دنیای اسلام و ایران اختصاص یافته است.این بخش‌ها مانند دائره المعارفی جامع به برنامه‌سازان در تولید برنامه کمک می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی مرکز تحقیقات صدا و سیما با بیان این ‌نکته که مجموعه 9 جلدی روز شمار تاریخ اسلام و ایران ( 14 قرن دوره اسلامی) هم دیروز رونمایی شد، گفت:در این مجموعه 9 جلدی تمامی حوادث 14 قرن دوره اسلامی در ایران و جهان اسلام جمع آوری و تدوین شده است.

وی افزود:عنوان این کتاب‌ها به ترتیب عبارتند از: تاریخ صدر اسلام تا پایان امویان، دوره عباسیان، سلسله‌های نامتقارن، دوره مغول و تیموری، دوره صفویه، دوره افشاریه و زندیه ، دوره قاجاریه، دوره پهلوی و دوره انقلاب اسلامی.

گودرزی تاکید کرد: این کتاب‌‌ها کاملا شکل و قالب رسانه‌ای دارند و می‌توانند به برنامه‌سازان در تهیه طرح و متن کمک کنند.

وی یادآور شد: برای تهیه این کتاب‌ها گروهی ده نفره چند سال را صرف تحقیق و نگارش کرده‌اند.گودرزی گفت: این ‌کتاب‌ها در وهله اول برای برنامه‌سازان تلویزیون و رادیو تهیه‌ شده اما انتشارات مرکز تحقیقات سازمان توزیع عمومی هم دارد و این آثار را در اختیار درخواست‌کنندگان نیز قرار می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها