سازمان ملل گزارش کرد که در پی حملات داعش به برخی از استان های عراق ، طی 17 روز اخیر بیش از هزار و هفتصد تن کشته و زخمی شده اند.
کد خبر: ۶۸۸۰۴۷
بیش از 1000 کشته در 17 روز درگیری عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حملات داعش به مناطق شمالی و غربی عراق، هزار و 75 نفر کشته و بیش از 658 تن دیگر زخمی شده اند که از این میان سه چهارم، غیر نظامی هستند.

"روبرت کورویل" یکی از سخنگویان دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: این آمار حداقلی است و از پنجم تا بیست و دوم ژوئن (2 روز پیش) محاسبه شده است.

بر اساس گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل به نوشته خبرگزاری فرانسه، 757 نفر در استان های "نینوا"، "دیاله" و "صلاح الدین" کشته و 599 نفر در این استان ها زخمی شده اند. این آمار شامل اعدامی های تایید شده به دست عناصر داعش، و کشتار غیر نظامیان، پلیس و نظامیان ارتش عراق است.

در بغداد و مناطق جنوبی عراق نیز 318 نفر کشته و 590 تن دیگر زخمی شدند. بیشتر این افراد در نتیجه 6 حمله جداگانه با خودروهای بمبگذاری شده جان خود را از دست داده یا مجروح شدند.

کورویل همچنین افزود: در مناطق تحت سلطه داعش همچنان کشتار و نقض حقوق بشر به چشم می خورد.

به گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل، پس از اشغال موصل 48 تبعه ترک و 40 تبعه هندی نیز به دست عناصر داعش به گروگان گرفته شده اند.

همچنین تعداد زیادی از عراقی ها در پی حملات وحشیانه داعش از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

ارتش عراق با پیوستن نیروهای مردمی پس از اعلام جهاد کفایی مراجع دینی، مواضع داعش را به سختی مورد حمله قرار داده است و تعداد زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها